• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har hänt med KS?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
I början på KS var det väldigt kul och många intressanta trådar skrevs. Alla delade med sig av sina kunskaper. Jag som då var relativt ny i klockträsket var det som ett barn i en godisaffär.
På den senaste tiden tycker jag flödet på diskussionsdelen bara har gått utför. Mestadels trådar i stil med "nytt nato på klockan, bra?" eller någon paketöppning på samma klocka som har bytt ägare på KS 11gånger.

Vad har hänt med KS? Vart är alla intressanta trådar? Har ni med mycket kunskap och intresse slutat posta? Eller vart postar ni?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
I början på KS var det väldigt kul och många intressanta trådar skrevs. Alla delade med sig av sina kunskaper. Jag som då var relativt ny i klockträsket var det som ett barn i en godisaffär.
På den senaste tiden tycker jag flödet på diskussionsdelen bara har gått utför. Mestadels trådar i stil med "nytt nato på klockan, bra?" eller någon paketöppning på samma klocka som har bytt ägare på KS 11gånger.

Vad har hänt med KS? Vart är alla intressanta trådar? Har ni med mycket kunskap och intresse slutat posta? Eller vart postar ni?


Bra reflektion, vintage delen är den jag tycker de postas mest matnyttigt just nu. Men de går i perioder, bara folk går på semester så lär de bli mer matnyttigt på diskussion.
 

plattfot

Rolex
I början på KS var det väldigt kul och många intressanta trådar skrevs. Alla delade med sig av sina kunskaper. Jag som då var relativt ny i klockträsket var det som ett barn i en godisaffär.
På den senaste tiden tycker jag flödet på diskussionsdelen bara har gått utför. Mestadels trådar i stil med "nytt nato på klockan, bra?" eller någon paketöppning på samma klocka som har bytt ägare på KS 11gånger.

Vad har hänt med KS? Vart är alla intressanta trådar? Har ni med mycket kunskap och intresse slutat posta? Eller vart postar ni?


Tror mycket ligger i att du själv blivit varm i kläderna - lärt dig mer och läst de flesta typer av trådar redan.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
KS är fortfarande kul!! En annan reflektion man kan göra är att denna tråd inte är jätteintressant! Hade det inte varit bättre att bidra med ett inlägg i paritet med de önskemål som framförs? Det kan väl inte vara så att TS enbart vill sitta och bli serverad intressant och kul inlägg?
Ger Samma tips till dig som jag givit till de som klagade på alla "tråkiga" paketöppningar. Så att vi fick den fullständigt erbarmliga långa tråköppningstråden.
GÖR BÄTTRE SJÄLV!!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Kan vara lite växtvärk också. På ett mindre forum blir det lite intimare och de "tunga" kunskapstrådarna syns mer. Idag är vi många fler och fler som postar (vilket är kul) men också bidrar till att det är lättare att vara delaktig på en "lägre nivå" om ni förstår mig rätt. Men det går i vågor som sagt. Precis som att det snart är dags för blond mittbena och hängselbyxor igen.
 

svesam

Rolex
Stör mig varken på natotrådar eller paketöppningar.
Det är en stor del av den fåfänga vi alla lider av, att visa upp och
få uppskattning och erkänsla av likasinnade.
Skulle de trådarna försvinna till förmån för uteslutande faktatrådar
skulle forumet kännas stelt och tråkigt.

Däremot känns senaste tidens bumpar av flera år gamla trådar
lite onödigt.... :bored:

/Daniel
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vi blir större, så enkelt är det.

Tycker dock att vi haft tonvis med kvalitetstrådar som vi inte hade innan.

Alla dagens klocka-trådar, reportage lite här och där osv.
Eller t.ex. Rozzy's trådar om klockor han gett till sin fru? Och till sig själv också för den delen. :)

Tycker att det finns mer än någonsin.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker det fortfarande postas en hel del kvalitativa inlägg, speciellt i vintagedelen. Men visst blir det rätt mycket mer "brus" med ökat antal medlemmar.

Jag vill förövrigt gärna att TS postar fler bilder på sin läckra Day-Date för att höja kvaliteten på forumet!

Edit: glömde ju nämna dagens klocka av... trådarna för några veckor sen. Sällan har så mycket kvalitativt postats här under en månad!
 

Sten

Cartier
Håller helt med dig. Dessutom upplever jag det att om någon idag lägger upp en ny tråd blir denne genast hänvisad till en gammal dylik sådan som varit aktuell för minst ett halvår sedan, vilket jag tycker är lite synd (förstår dock syftet, men tycker det är onödigt gnäll). Samma frågor borde väl få diskuteras i flera trådar på ett entusiastforum om folk så vill. Eller så är det bara jag som är sur och har mensvärk :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
KS är fortfarande kul!! En annan reflektion man kan göra är att denna tråd inte är jätteintressant! Hade det inte varit bättre att bidra med ett inlägg i paritet med de önskemål som framförs? Det kan väl inte vara så att TS enbart vill sitta och bli serverad intressant och kul inlägg?
Ger Samma tips till dig som jag givit till de som klagade på alla "tråkiga" paketöppningar. Så att vi fick den fullständigt erbarmliga långa tråköppningstråden.
GÖR BÄTTRE SJÄLV!!

Oj...
KS är fortfarande kul! Jag har inte sagt något annat. Det är märkligt hur du reagerar på mitt inlägg... Frågan var mer om fler delar mina funderingar.
Klart jag kan göra bättre själv :D och det kommer jag göra!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Stör mig varken på natotrådar eller paketöppningar.
Det är en stor del av den fåfänga vi alla lider av, att visa upp och
få uppskattning och erkänsla av likasinnade.
Skulle de trådarna försvinna till förmån för uteslutande faktatrådar
skulle forumet kännas stelt och tråkigt.

Däremot känns senaste tidens bumpar av flera år gamla trådar
lite onödigt.... :bored:

/Daniel

Fast "de" som bumpat trådarna som är äldre på senare tid är nya medlemmar som troligen söker specifik information och hittar t.ex k0ltrasten 'S ett slag gamla Panerai tråd, lägger en coment och vips är den högst upp igen. Så känns mer naturligt att det händer, klagar man då på de nya så känns de lite som att man bara för att man skramlat ihop lite inlägg och varit med ett tag stör sig på att man får upp en gammal tråd i flödet och försöker ändra beteendet.

Funktionen i sig är ju ett måste, hur ska annars en tråd där diskussionen startas om efter 1,5 år kunna fortsätta att leva om den inte kommer uppåt i listan igen?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj...
KS är fortfarande kul! Jag har inte sagt något annat. Det är märkligt hur du reagerar på mitt inlägg... Frågan var mer om fler delar mina funderingar.
Klart jag kan göra bättre själv :D och det kommer jag göra!
Oj...
KS är fortfarande kul! Jag har inte sagt något annat. Det är märkligt hur du reagerar på mitt inlägg... Frågan var mer om fler delar mina funderingar.
Klart jag kan göra bättre själv :D och det kommer jag göra!
Bra! Ser fram emot dessa bidrag. Vad gäller min reaktion så fattade jag inte att du bara ville ha korta och koncisa med eller mothåll utan jag la ut texten lite mer :) Men det är ganska klart att jag inte håller med dig va? ;-)
 

svesam

Rolex
Fast "de" som bumpat trådarna som är äldre på senare tid är nya medlemmar som troligen söker specifik information och hittar t.ex k0ltrasten 'S ett slag gamla Panerai tråd, lägger en coment och vips är den högst upp igen. Så känns mer naturligt att det händer, klagar man då på de nya så känns de lite som att man bara för att man skramlat ihop lite inlägg och varit med ett tag stör sig på att man får upp en gammal tråd i flödet och försöker ändra beteendet.

Funktionen i sig är ju ett måste, hur ska annars en tråd där diskussionen startas om efter 1,5 år kunna fortsätta att leva om den inte kommer uppåt i listan igen?

Håller med dig, och tillströmningen av nya medlemmar är enbart positiv.
Däremot tycker nog jag att om man vill visa uppskattning för något i en väldigt gammal tråd så är like-knappen att föredra så slipper tråden bumpas.
Vill man däremot blåsa liv i en gammal tråd för att tillföra något nytt till den tråden skall det givetvis uppmuntras. En gammal tråd är ju inte per definition ointressant bara för att den är gammal :D

Men detta är bara mina "2 cents" :)

/Daniel
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Håller med dig, och tillströmningen av nya medlemmar är enbart positiv.
Däremot tycker nog jag att om man vill visa uppskattning för något i en väldigt gammal tråd så är like-knappen att föredra så slipper tråden bumpas.
Vill man däremot blåsa liv i en gammal tråd för att tillföra något nytt till den tråden skall det givetvis uppmuntras. En gammal tråd är ju inte per definition ointressant bara för att den är gammal :D

Men detta är bara mina "2 cents" :)

/Daniel

Bra poäng, tycker själv att man slänger iväg ett PM om man har en specifik fråga :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Problemet är dock att som igår så bumpar vissa nya medlemmar flertal gamla trådar och spammar grattis bara för att få tillträde till köp & sälj.

Sen förstår jag inte vissa, om man bytt band på klockan kan man ju likväl skriva de när man postar klockan i dagens/vad gör du just nu/valfri klocktråd. Behövs inte göra flera nya trådar för det.
 
Topp