• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har hänt med KS?

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Vi som är rutinerade håller oss till Hyllan...
dvs: inte jag
 

BOTL

Panerai
Ny på forumet och ny på klockor, många intressanta trådar och jag lär mig ganska mycket från de flesta trådarna men vore väldigt tacksam om NATOTRÅDARNA/POSTER kunde hamna under en och samma tråd så man kan undvika de :)


Ben Bockbrännarbolmers
 

Mr Chance

Kalmar
KS är fortfarande kul!! En annan reflektion man kan göra är att denna tråd inte är jätteintressant! Hade det inte varit bättre att bidra med ett inlägg i paritet med de önskemål som framförs? Det kan väl inte vara så att TS enbart vill sitta och bli serverad intressant och kul inlägg?
Ger Samma tips till dig som jag givit till de som klagade på alla "tråkiga" paketöppningar. Så att vi fick den fullständigt erbarmliga långa tråköppningstråden.
GÖR BÄTTRE SJÄLV!!

Tänk att det alltid är någon jäkel som ska peka tillbaka på den som påpekar dylika åsikter eller ställer dylika frågor!
Påminner lite om föreningslivet - den stackare som kommer med ett förslag får oftast uppgiften att genomföra förslaget...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänk att det alltid är någon jäkel som ska peka tillbaka på den som påpekar dylika åsikter eller ställer dylika frågor!
Påminner lite om föreningslivet - den stackare som kommer med ett förslag får oftast uppgiften att genomföra förslaget...
Menar du allvar? Jag jämför kommentarer som de i trådstarten lite med folk som klagar på politiker eller politik men är för lata för att släpa arselet till vallokalerna eller engagera sig själv och göra något åt det de klagar på.
Varför ska "andra" se till att jag har det bra eller har ngt kul att läsa på KS om jag inte är beredd att dela med mig själv?
Lägg dig och sov lite längre min vän!!!
 

Mr Chance

Kalmar
Menar du allvar? Jag jämför kommentarer som de i trådstarten lite med folk som klagar på politiker eller politik men är för lata för att släpa arselet till vallokalerna eller engagera sig själv och göra något åt det de klagar på.
Varför ska "andra" se till att jag har det bra eller har ngt kul att läsa på KS om jag inte är beredd att dela med mig själv?
Lägg dig och sov lite längre min vän!!!

Förstår din tankegång (och håller med om att det är bättre att ta ansvar själv än att åka snålskjuts på andras ansvarstagande). Men vet du vilka trådstarter eller inlägg TS postat? Han kanske gjort just det, tagit ansvar genom att posta intressanta inlägg.

Men du har rätt, jag är trött och vill egentligen sova mer...
:D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår din tankegång (och håller med om att det är bättre att ta ansvar själv än att åka snålskjuts på andras ansvarstagande). Men vet du vilka trådstarter eller inlägg TS postat? Han kanske gjort just det, tagit ansvar genom att posta intressanta inlägg.

Men du har rätt, jag är trött och vill egentligen sova mer...
:D

Nej,jag kollade inte av TS inläggshistoria innan. Antal inlägg kollade jag däremot. Men det ändrar ju inte det som står i denna start. Självklart tycker jag fortfarande att jag har rätt..;-) och TS skriver ju även själv att han ska bättra sig som svar så jag kanske inte var helt fel ute:)
Sov gott! Själv ska jag iväg och lära mig spela Golf?!:bookworm:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lycka till!
Hur tänker du kring vilken klocka du ska använda? Vill minnas att det finns trådar som reder ut ifall man kan använda automatiska ur eller inte när man spelar golf. :D
Tänkte ta Ploppen, behöver lite extra kraft. Lyfter jag bara klockan över huvudet så hjälper gravitationen till att gå iväg bolljäveln 300m :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag vill tycker KS är ett jätte bra forum. Min kunskap om klockor har helt klart utvecklats enormt sen jag registrerade mig här. Jag har blivit med DD :happyhappy: Jag har fått vänner jag aldrig har träffat osv.

Stämningen här tycker jag har varit jätte bra, någon tråd där det förekom lite håra ord mot vissa personer men annars jätte bra.

Vill passa på att tacka alla moderatorer som jobbar med sidan, alla som lägger upp fantastiska bilder på klockor och delar med sig i form av recensioner och dylikt.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag definierar spam som bilder på dina klockor med NATO...

IMG_20140625_214333.jpg
 

Vesper

Rolex
Tyvärr så är det lite dubbla budskap när det kommer till gamla trådar eller skapande av nya. T.ex. Någon startar en tråd och får ganska snart veta att det finns en sökfunktion eftersom ämnet redan blivit avhandlat.

Men å andra sidan så blir det gnäll när någon använt just sökfunktionen och bumpat en gammal tråd, så den hamnar högst upp. Dessvärre tror jag det beror på nya och gamla användare, tyvärr blir det en krock.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Forumet är medlemmarna och tvärtom. Det handlar om att bidra och alla kan och vill göra det på olika sätt. Det som vissa stör sig på glädjer andra så det kan inte finnas något rätt eller fel, vi är alla olika och tycker om och gillar olika. Låt det fortsätta vara så och det kommer berika forumet i stort.

Trevlig sommar till er alla :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
KS är fortfarande kul!! En annan reflektion man kan göra är att denna tråd inte är jätteintressant! Hade det inte varit bättre att bidra med ett inlägg i paritet med de önskemål som framförs? Det kan väl inte vara så att TS enbart vill sitta och bli serverad intressant och kul inlägg?
Ger Samma tips till dig som jag givit till de som klagade på alla "tråkiga" paketöppningar. Så att vi fick den fullständigt erbarmliga långa tråköppningstråden.
GÖR BÄTTRE SJÄLV!!
Hehe, trodde du var på bättre humör din sista arbetsdag innan semestern...;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Den största skillnaden med att vi vuxit snabbt och blivit stora är att vi i ledningen inte kan smyga in saker längre - allt från tekniska funktioner till regler osv..
I början gjorde vi exakt som vi ville, lite vilda västern. Minsta lilla ändring blir rubriker numera. Lite angenämt problem iofs.

En annan sak med att ha vuxit fort och ha hög aktivitet...
Jag har 3 st olika verktyg för att kontrollera om sidan mår bra, om den fungerar osv. Det behöver jag egentligen inte, minsta lilla driftstörning gör att min telefon börjar pipa av SMS från medlemmar. Ibland före mina checkpoints triggas av tjänsterna jag använder. :)
 
Topp