• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har jag fått för ändlänkar? [Omega Sm300]

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej!

Fick hem en Omega sm300 idag. Klockan är underbar, men länken var såklart utbytt, i det här fallet till en 1116 länk som jag tror tillhör speedmaster cal 321 anno -67, rätt mig gärna. Att timvisaren samt kronan är fel kan jag ju passa på att nämna också så ingen sätter kaffet i halsen ;)

Ändlänkarna har jag problem med då det står B16 och 77E på vardera ändlänk. Jag har googlat men inte hittat något alls, någon Omegasavant som kan hjälpa mig här?

IMG_1650.JPG
IMG_1649.JPG



Stort tack på förhand

Victor
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Fick hem en Omega sm300 idag. Klockan är underbar, men länken var såklart utbytt, i det här fallet till en 1116 länk som jag tror tillhör speedmaster cal 321 anno -67, rätt mig gärna. Att timvisaren samt kronan är fel kan jag ju passa på att nämna också så ingen sätter kaffet i halsen ;)

Ändlänkarna har jag problem med då det står B16 och 77E på vardera ändlänk. Jag har googlat men inte hittat något alls, någon Omegasavant som kan hjälpa mig här?

IMG_1650.JPG
IMG_1649.JPG



Stort tack på förhand

Victor

Det där är inga Omegalänkar, timvisaren är i bästa fall från en 200 men det vet du ju redan.
Länken som satt på denna 1967 var en 1039 länk med 516 ändlänkar.
Lägg gärna upp lite fler bilder, 300an är ett coolt ur.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Det där är inga Omegalänkar, timvisaren är i bästa fall från en 200 men det vet du ju redan.
Länken som satt på denna 1967 var en 1039 länk med 516 ändlänkar.
Lägg gärna upp lite fler bilder, 300an är ett coolt ur.


Tack för ett informativt svar!

Ja det är inte mycket som är rätt på den där, men Omega är ju bäst i branschen på att blanda delar så det gjorde mig inte så mycket att krona, visare och länk var fel. Nu har jag dock fått svar från Omega gällande verket och då det egentligen tillhör en Geneve som tillverkades 59-61 så får klockan åka tillbaka till tidigare säljaren.

En förövrigt underbar klocka som jag kommer söka vidare efter!
 
Topp