• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vad har jag hittat ?

Dt250

Rolex
Paneristi
Hittade denna hos mina föräldrar legat säkert där i över 50 år. Någon som vet vad det kan vara ?
IMG_6523mögel.JPG
IMG_6527mm.JPG
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

soderlund

Cartier
Kul, sådana fynd är roliga. Föräldrarna dina hade ingen aning om vad det var för något då?
Tickar den på hyffsat skulle jag försöka behålla den i nuvarande skick med härlig patina.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Kul, sådana fynd är roliga. Föräldrarna dina hade ingen aning om vad det var för något då?
Tickar den på hyffsat skulle jag försöka behålla den i nuvarande skick med härlig patina.
Den har legat där jämt 55 år + och varit borta under en lång period, men nu hittades den i en låda, nej det är det som är konstigt ingen vet var den kommer ifrån och den har varit oanvänd i över 60 år så slitningen måste ha kommit under de första 30 åren.
 

soderlund

Cartier
Den har legat där jämt 55 år + och varit borta under en lång period, men nu hittades den i en låda, nej det är det som är konstigt ingen vet var den kommer ifrån och den har varit oanvänd i över 60 år så slitningen måste ha kommit under de första 30 åren.
Tokläckert. Behåll den som den är, men en genomgång kan inte skada.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Schysst!!!
Om du ska serva så skulle jag nog passa på att pilla bort tejpbiten kl12. Sjukt snygg!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Skämt o sido, det är en omega i trevlig cushion/kudd formad boett från tidigt 1930 (32-33) tal med en boett tillverkad i silver. Jag vet inte vad kalibern har för nummer, men det borde @tdn-dk kunna svara på.
26.5 t2 i hemskt skick :) Glömde ta bort bilderna, jag skrev ett inlägg om TS klocka men kände när jag postat att jag hade för lite i ryggen för att uttala mig, därav "lämnar åt proffsen". :D
 
Topp