• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har jag köpt ?

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
"Fynd" på tratten..... men jag vet inte vad jag ska den till :rolleyes:
När jag köpte den så inbillade jag mig att det var en fjädervinda men till vad isf ?

IMG_8581.JPG


IMG_8582.JPG


IMG_8583.JPG
 

rogart-63

Patek
Det kanske du kan få göra, jag kanske inte har nån användning för den MEN vad är det ?
En fjäder vidare . axlarna i mitten av lådan ska ha små hakar som griper tag i fjädern. Sen lägger man den i runda över. Och snurrar in fjädern tills den hoppar in i rullen . Sen gäller det att peta ur pinnen utan att fjädern lossnar. Lägg den på trumman och tryck till .
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
En fjäder vidare . axlarna i mitten av lådan ska ha små hakar som griper tag i fjädern. Sen lägger man den i runda över. Och snurrar in fjädern tills den hoppar in i rullen . Sen gäller det att peta ur pinnen utan att fjädern lossnar. Lägg den på trumman och tryck till .
Aha, ja då var det en fjädervindare då. Fast av den mindre sorten.... Känns inte som att den kommer att komma till användning här. Skicka ett PM om du är intresserad.
 
Topp