• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har jag köpt?

easy rider

Brüno
2-Faktor
HhmhAin.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
De är helt otroligt snygga, vilken tavla?

Jag skulle mer än gärna ha en tidig 2447 S eller kanske ännu hellre en N, jag tycker att den vita 'tension ringen' ger en fin kontrast.

Men dom senare pandorna är ju också fantastiska.

Allihop verkar dock ha krupit upp i pris de senaste åren men jag tror fortfarande dom är prisvärda om man tex jämför med samtida Daytona. Ur mitt perspektiv är de i princip lika vackra som Rollarna.

Jag tvekar på hur mycket man vill lägga på en 'simpel' Heuer dock och tänker på vad man kan få för samma peng istället. Fånigt, I know.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle mer än gärna ha en tidig 2447 S eller kanske ännu hellre en N, jag tycker att den vita 'tension ringen' ger en fin kontrast.

Men dom senare pandorna är ju också fantastiska.

Allihop verkar dock ha krupit upp i pris de senaste åren men jag tror fortfarande dom är prisvärda om man tex jämför med samtida Daytona. Ur mitt perspektiv är de i princip lika vackra som Rollarna.

Jag tvekar på hur mycket man vill lägga på en 'simpel' Heuer dock och tänker på vad man kan få för samma peng istället. Fånigt, I know.

Det gick en på pantbanken som jag höll ögonen på, ref 2447T. Tror den slutade runt 18-19 utan avgift för auktion osv. Jag älskar pandorna och den helsvarta varianten, likaså den med 2 reg. Jag valde att avstå från den på pantbanken just för att det inte är exakt den referensen jag vill ha:(.

Det är ju definitivt den snyggaste kronografen i mina ögon, efter de 4 siffriga daytonorna såklart men prisskillnaden är ju enorm och de kommer ju uppfylla samma funktion. Tror dock att de bara kommer öka i pris tyvärr, vill man ha en så får man nog slå till snart innan de kryper upp till samma prisklass som monacon ligger på nu (monacon lär ju också dra iväg snart).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det gick en på pantbanken som jag höll ögonen på, ref 2447T. Tror den slutade runt 18-19 utan avgift för auktion osv. Jag älskar pandorna och den helsvarta varianten, likaså den med 2 reg. Jag valde att avstå från den på pantbanken just för att det inte är exakt den referensen jag vill ha:(.

Det är ju definitivt den snyggaste kronografen i mina ögon, efter de 4 siffriga daytonorna såklart men prisskillnaden är ju enorm och de kommer ju uppfylla samma funktion. Tror dock att de bara kommer öka i pris tyvärr, vill man ha en så får man nog slå till snart innan de kryper upp till samma prisklass som monacon ligger på nu (monacon lär ju också dra iväg snart).


Jag är helt säker på att du har rätt i ditt tänk. Man borde kliva på tåget nu.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag tror det är det man borde göra, sen gäller det att hitta en i fint skick och dessa växer ju inte på träd tyvärr...

Sant, jag håller åtminstone ett öga öppet.

Och jag håller med dig om att det är en av världens vackraste kronografer, roligare än många Speedys tex. enligt mig.

Lycka till med jakten, jag ser fram emot unboxing! :)
 
Topp