• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har jag köpt?

Blue Note

Omega
Har börjat intressera mig för äldre klockor och idag kom jag över lite äldre prylar på loppis. Tänkte höra om dom är något att ha och vad man dom kan tänkas vara värda? Alla tickar inte så KS måste vara en perfekt plats för dom så att dom kan få nytt liv. Tänkte lägga upp dom på säljforumet här senare.

Lagondan tickar inte och visarna har rostat sönder.
Certinan tickade när jag köpte den. Den har en krona som losnar när jag försöker ställa om tiden när jag försöker vrida upp den händer inget. Vet ej om jag använder fel teknik.
Atlantic tickar ej.
Grand prix élection tickar.
Damas tickar.
 

Bilagor

  • IMG_3100.JPG
    IMG_3100.JPG
    164.2 KB · Visningar: 308
  • IMG_3101.JPG
    IMG_3101.JPG
    104.3 KB · Visningar: 311
  • IMG_3104.JPG
    IMG_3104.JPG
    130.9 KB · Visningar: 296
  • IMG_3110.JPG
    IMG_3110.JPG
    247.6 KB · Visningar: 298
  • IMG_3108.JPG
    IMG_3108.JPG
    190.4 KB · Visningar: 303
  • IMG_3107.JPG
    IMG_3107.JPG
    182 KB · Visningar: 292

Blue Note

Omega
Postorderklockor, hehe. Det låter som att jag inte kan pensionera mig riktigt än med andra ord!
Ska lägga up lite bilder på baksidorna! :) Ja hardbop är bra skit!
 

Blue Note

Omega
Hade inga bilder på atlantic-klockan eller lagondan.
 

Bilagor

  • IMG_3102.JPG
    IMG_3102.JPG
    111.7 KB · Visningar: 59
  • IMG_3106.JPG
    IMG_3106.JPG
    124.1 KB · Visningar: 53
  • IMG_3112.JPG
    IMG_3112.JPG
    123.8 KB · Visningar: 51

Martin Lovasz

Audemars
Det roliga med Certinan är att serienumret daterar den till 1957 och loggan kom officiellt ut 1958. Nu släppte man årets nya modeller inför Julmarknaden så du har en 58:a tillverkad 57.

Nu är det bara att gå ut och införskaffa en bil som matchar din nya fina klocka...:)
 

Blue Note

Omega
Häftigt att man kan datera klockan så exakt! Jag tänkte he upp dom på säljsidan, vad tycker ni är ett okej pris att begära? Jag vill inte kräma varje krona men har verkligen noll koll på vad man ska ta för klockorna?
Ha det gott
 

Martin Lovasz

Audemars
Du levererar alltid spetskompetens! Grymt.
Inte bara det utan serienumret är av den äldre modellen som ersattes 1958 i och med den nya loggans införande så det är verkligen en udda klocka. Tyvärr är inte Certina så eftertraktade av samlare ännu förutom vissa modeller så det ger inget mervärde men roligt är det.

Man lär sig lite genom att alltid ha näsan i någon klocka och jag tycker att man skall dela med sig så mycket det bara går.
 
Topp