• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni hängande i nyckel-knippan

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Själv har jag detta hängande, klocknörd som man är. :D
image.jpg
 

Randel

Cartier


Jag har kollat på Tile för ett tag sedan men ännu inte köpt; hur tycker du att det funkar? Jag skulle HELST vilja ha en motsvarande variant med GPS istället men det verkar svårt att hitta, jag antar att de drar mycket ström plus är svåra att tillverka i samma storlek. Det känns lite som att Bluetooth-räckvidd är lite väl litet om man vill hålla koll på t.ex. sina nycklar, att risken är att man är betydligt längre ifrån dem när man väl inser att man tappar bort dem.
 

P-A

Sir Spamalot
Nu när jag är föräldraledig så har jag nyckeln hem, till cyckeln och den som kan vara bra att ha :)
Samt ett multitool, en karbinhake från lumpen och the one ring!

Ringen använde jag när jag förlovade mig med frun :)

image.jpg
 

meo_swe

Audemars
Nu när jag är föräldraledig så har jag nyckeln hem, till cyckeln och den som kan vara bra att ha :)
Samt ett multitool, en karbinhake från lumpen och the one ring!

Ringen använde jag när jag förlovade mig med frun :)

image.jpg
Jag såg karbinhaken innan jag läste ditt inlägg och tänkte direkt "Den där har han allt snott från västen"
Man är ju skadad.. :D
Kolla här då, på skosnöret !

Paranoian tar nya steg!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
När det är preskriberat så kan vi prata om alltsom råkade följa med från Kronans lokaler under militärtjänstgöringen. Låg några månader i det "topphemliga" berget i Bålsta...

Iaf. OnT: nyckelknippa. Någon som känner igen den runda symbolen? OBS - ej någon koppling med tveksamma politiska avarter... ;)

 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
DingDing`DINg we áve a winner... Fick den på en Fantomen-dag på Grönan nått år under 80-talet, då avr det en grym serie

En årsprenumeration kommer på posten Viktor.L
 

David

Bödeln
Jag har kollat på Tile för ett tag sedan men ännu inte köpt; hur tycker du att det funkar? Jag skulle HELST vilja ha en motsvarande variant med GPS istället men det verkar svårt att hitta, jag antar att de drar mycket ström plus är svåra att tillverka i samma storlek. Det känns lite som att Bluetooth-räckvidd är lite väl litet om man vill hålla koll på t.ex. sina nycklar, att risken är att man är betydligt längre ifrån dem när man väl inser att man tappar bort dem.

Funkar hur bra som helst till det jag använder det till, nämligen att snabbt lista ut i vilken jackficka eller under vilken dyna nycklarna hamnat, eller att säkerställa att min väska eller kamera inte är på väg bort från mig när jag åker tåg.

Jag vet inte riktigt vad en GPS skulle tillföra.

Om prylen är tillräckligt nära för att vara inom räckvidd för blåtand kan du hitta prylen med hjälp av ljudsignalen med större precision än vad du skulle kunna med den oftast ganska grova GPS-positionen, särskilt inomhus.

Om prylen inte är inom räckvidd har du ändå inte något sätt att ta emot GPS-data, om du inte förutom GPS även bygger in möjlighet att kommunicera med nätet på något sätt. Ska du göra det kan du lika gärna köpa en extra telefon med abonnemang att fästa på dina prylar och sedan använda telefonens hitta-funktion.
 

Edin

Panerai
0CDD1604-0DEB-4329-9A35-3A4ADB1E7CB4_zpslnoxpfsm.jpg


Hemnycklar. Thats it. Ringen i sig är dock från Ray Urban och börjar få lite patina efter tio år. Dock inte nära mors som är inne på 40 års daglig tjänst.
 
Topp