• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har vi här då?

Helvetia

Cartier
Morsan kom över denna och undrade vad det var för en pigg liten krabat, så hon skickade vidare den till mig.

Köpt på Disneyland runt 79-80 och nära NOS-skick. Står 23 på boettlocket. På lådan kan man läsa att den är electronically timed. Underligt då att den tickade igång efter några vrid på kronan...

Nån som har koll på värde?

image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    305.1 KB · Visningar: 53

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Morsan kom över denna och undrade vad det var för en pigg liten krabat, så hon skickade vidare den till mig.

Köpt på Disneyland runt 79-80 och nära NOS-skick. Står 23 på boettlocket. På lådan kan man läsa att den är electronically timed. Underligt då att den tickade igång efter några vrid på kronan...

Nån som har koll på värde?

image.jpg


Electronically timed betyder att den är testad mot en elektronisk klocka, tänk timegrapher.
Skulle tippa att den är värd någon hundralapp, lite kul att originalboxen är med så kanske någon hundring extra.

finns en del på ebay.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=mickey mouse watch&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1311.R1.TR1.TRC0.A0.H0.Xmickey mouse bradl&_nkw=bradley mickey mouse watch&_sacat=0

Edit: 2:a på bollen.
 

Helvetia

Cartier
Perfekt, då ska jag se till att systersonen får den som första klocka. Tycker den är charmig som fan. Låter som en skördetröska dock.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tror att du kan få bättre betalt för den som samlarobjekt för Disney samlare eftersom du har kvar boxen än vad du får för den om du försöker sälja till en klocksamlare.
 
Topp