• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad heter komplikationen?

Arcticreef

Silver
Upptäckte att på min Omega 300M finns ett läge där det går att enbart flytta timvisaren. Toppen om man som jag ofta byter tidzon. Men vad kallas den här finessen?

Ok. Tack. Hur vanligt förekommande är den? Borde väl inte vara så knepig att få till?
Tror den funktionen är på alla de senare co-axial verken? Var iallafall på min Aqua Terra och Planet Ocean om jag minns rätt :D
Är även så på alla Rolex med GMT, (iallafall de 5 siffriga jag haft, GMT och Explorer 2) :)

Hursomhelst en trevlig funktion tycker jag också, smidigt vid resor och tidsinställningen efter att klockan stannat!

Tror den funktionen är på alla de senare co-axial verken? Var iallafall på min Aqua Terra och Planet Ocean om jag minns rätt :D
Är även så på alla Rolex med GMT, (iallafall de 5 siffriga jag haft, GMT och Explorer 2) :)

Hursomhelst en trevlig funktion tycker jag också, smidigt vid resor och tidsinställningen efter att klockan stannat!
Från Omega så har 8500/8900 detta. Inte 8800. GMT-versionen av 1120 kallad 1128 har också detta, fungerar som Rolex GMT alltså. Är van vid detta och föredrar det även om jag sällan lämnar CET-zonen. Ett måste på en GMT-klocka också tycker jag.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp