• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad i H-E, hur förklaras detta?

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Priset är ju komiskt....mer komiskt är att AS säljer det mesta han tar i.....även om den prutas ner 20% är priset nutz....
 

Whedda

Rolex
Shear ligger ju minst sagt högre än många av de andra erkända säljarna men sen säljer han också bara toppklass.

I det här fallet är det dock rejääält överpris i min mening. Samtidigt har han två standard Daytonas (6263 och 6265) i MINT skick med B/P för $50k styck...Är mellan 5-10k dollar över vad de "borde" kosta kan jag tycka...

Samtidigt gör ju karln något rätt då han säljer som smör även om jag vet att han tidigare inte haft speciellt hög marginal på sin försäljning.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tyckte han hade komiska priser på förra påfyllningen men det fortsätter i samma klass. Han kränger allt just nu och det är bara att gratulera. Riktigt bra att ha att göra med.

Svårt att veta vad patinan gör på priset. One owner och allt lullull ifyllt korrekt gör nog sitt det med. Att han highlightar det är inte konstigt när klockan ser ut som den gör. Andrew säljer säkert denna oavsett om man ska tro tempot han har just nu.

Av de diskussioner vi haft gällande patina är att jag tvivlar på att folk riskerar dyra saker för att få mer färg på index på någon artificiell väg. Har svårt att se att man gör det på en klocka för att öka priset med någon tusenlapp.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tyckte han hade komiska priser på förra påfyllningen men det fortsätter i samma klass. Han kränger allt just nu och det är bara att gratulera. Riktigt bra att ha att göra med.

Svårt att veta vad patinan gör på priset. One owner och allt lullull ifyllt korrekt gör nog sitt det med. Att han highlightar det är inte konstigt när klockan ser ut som den gör. Andrew säljer säkert denna oavsett om man ska tro tempot han har just nu.

Av de diskussioner vi haft gällande patina är att jag tvivlar på att folk riskerar dyra saker för att få mer färg på index på någon artificiell väg. Har svårt att se att man gör det på en klocka för att öka priset med någon tusenlapp.

I detta fall 10 tusen dollar..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
I detta fall 10 tusen dollar..
Andrews priser har skenat enormt senaste månaden men är premium 10k så får jag väl leva med det. Synd jag nästan gav bort min sub med kycklinggula index. :)

Jag har inga jättebehov att ha rätt eller fel. Jag tror (obs tror) inte att någon rör värdefulla tavlor för att ändra patinan. En sak om någon relumar något risigt men jag tror ingen rör alldeles vanligt, fitn creme-färgat lum.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Andrews priser har skenat enormt senaste månaden men är premium 10k så får jag väl leva med det. Synd jag nästan gav bort min sub med kycklinggula index. :)

Jag har inga jättebehov att ha rätt eller fel. Jag tror (obs tror) inte att någon rör värdefulla tavlor för att ändra patinan. En sak om någon relumar något risigt men jag tror ingen rör alldeles vanligt, fitn creme-färgat lum.
Men det betyder att man borde finna många flera andra gamla klockor (andra märken) med denna färgnyans på patinerad lume. Eller är det bara Rolex som haft särledes dålig kvalitet på sin lume? Känns som om det gått inflation i färgnyanser på patinerade subbar. Såg vi dessa tavlor för säg 5-10 år sedan? Eller är det dessa extra 5-10 år som just givit denna färg, var kommer vi då se om ytligare 5-10 år? :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Men det betyder att man borde finna många flera andra gamla klockor (andra märken) med denna färgnyans på patinerad lume. Eller är det bara Rolex som haft särledes dålig kvalitet på sin lume? Känns som om det gått inflation i färgnyanser på patinerade subbar. Såg vi dessa tavlor för säg 5-10 år sedan? Eller är det dessa extra 5-10 år som just givit denna färg, var kommer vi då se om ytligare 5-10 år? :D
Jag tror vi såg dem för 5-10 år sedan också. Det är inte jättevanligt att se dessa idag heller. Nbtimes som är den som kritiserats hårdats har dessutom alltid fotat dem på sin skitrisiga soffa som gör att färgerna ser värre ut än de är i verkligheten. En normalpatinerad klocka som säljs av honom ser klart mer patinerad ut i hans annonser än den klocka som sedan ramlar ner i brevlådan.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tror vi såg dem för 5-10 år sedan också. Det är inte jättevanligt att se dessa idag heller. Nbtimes som är den som kritiserats hårdats har dessutom alltid fotat dem på sin skitrisiga soffa som gör att färgerna ser värre ut än de är i verkligheten. En normalpatinerad klocka som säljs av honom ser klart mer patinerad ut i hans annonser än den klocka som sedan ramlar ner i brevlådan.
Du kan har rätt. Googlade och hittade en gammal Seiko med liknande tendenser. Inget som inte säger att den inte skulle vara bakad, men ändå.
canonandseiko6309002_edited.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag tror vi såg dem för 5-10 år sedan också. Det är inte jättevanligt att se dessa idag heller. Nbtimes som är den som kritiserats hårdats har dessutom alltid fotat dem på sin skitrisiga soffa som gör att färgerna ser värre ut än de är i verkligheten. En normalpatinerad klocka som säljs av honom ser klart mer patinerad ut i hans annonser än den klocka som sedan ramlar ner i brevlådan.
Precis. Det går ju verkligen att framhäva gulheten på index genom att vara en hygglig fotograf och ha koll på färgtemperatur och ljus. Och det kanske finns en större medvetenhet och även möjlighet att göra det idag än för tio år sen.

Edit: Nu för tiden är det dessutom extremt lätt, även för en lekman, att öka bara det gula i bilden ett uns. Säger inte att det görs - bara att det är lätt.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Men det betyder att man borde finna många flera andra gamla klockor (andra märken) med denna färgnyans på patinerad lume. Eller är det bara Rolex som haft särledes dålig kvalitet på sin lume? Känns som om det gått inflation i färgnyanser på patinerade subbar. Såg vi dessa tavlor för säg 5-10 år sedan? Eller är det dessa extra 5-10 år som just givit denna färg, var kommer vi då se om ytligare 5-10 år? :D


finns ett stort gäng speedys från 64-68 typ som har riktigt pippigula index, också puffiga, men det är ju Omega så det är inte lika hysteriskt runt det, som med gamla rolex... ;)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Någon Som vet om dessa photoshopar bilderna?
Det behöver inte handla om photoshop men nu för tiden fotar många i raw vilket innebär att bilden inte blir "klar" i kameran utan i en raw-hanterare (iphoto, apperture, lightroom...) och där är det lätt att fixa till kontrast, exponering, vitbalans etc innan du exporterar till jpg.
 
Topp