• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad i hela friden ska jag ge min man

Isaaoder

Breitling
Eftersom min man hellre är inne på KS än kollar porr på vår dator hemma, så tänkte jag att ni måste vara helgon när det gäller att reda ut vad jag ska ge honom i present på vår kommande bröllopsdag.

Jag inte ge mig in på vad för klockor han har eftersom min expertis är svag, men jag vet att han har en rolex i stål som han älskar mer än mig, samt leker runt med diverse omega.

Helst hade jag köpt en fin klocka och levererat den tillsammans med lite fina underkläder men eftersom min syn på vad klockor får kosta är en bråkdel av min mans så låter jag honom investera i klockor.

Så säg mig nu klocksnack, vad finns det att ge i present till en klocknörd om jag inte vill köpa en klocka? :)
 
Först och främst, innan vi börjar spoila eventuella presenter, så undrar jag om det inte kommer förstöra överraskningen nu när vi pratar om det här och han är lite stammis? :p

Annars finns det massor, klockuppdragare, boxar, verktyg, armband, litteratur!

Har han inte något fint att samla alla klockor i så kan det definitivt vara kul med en box/uppdragare med plats för lite klockor, typ som detta:

http://www.klockson.se/lyxig-watch-winder-och-klocklada-2-3-/452-0
SCWW-1011eb.jpg
 

Onelund

Rolex
En upplevelse röstar jag på, ta med honom till en lämplig storstad och låt honom botanisera.

Billigare alternativet är en god bok, om jag inte missminner mig finns det en Rolex Sub bibel.
 
När jag var inne på Jarl Sandin i Göteborg för en månad sen eller så hade de en mycket fin bok med bilder och trevliga texter om alla möjliga olika klockor. Ska försöka ta reda på vilken det var och återkomma, det kan jag mycket väl tänka mig att han uppskattar!
 

vonhall

Rolex
Först och främst, innan vi börjar spoila eventuella presenter, så undrar jag om det inte kommer förstöra överraskningen nu när vi pratar om det här och han är lite stammis? :p

Annars finns det massor, klockuppdragare, boxar, verktyg, armband, litteratur!

Har han inte något fint att samla alla klockor i så kan det definitivt vara kul med en box/uppdragare med plats för lite klockor, typ som detta:

http://www.klockson.se/lyxig-watch-winder-och-klocklada-2-3-/452-0

Håller med Sandkvist! En bra winder är alltid uppskattat om din man har flera klockor! :)
 

TicTack

Cartier
Som Sandkvist skriver, en bra winder om han inte har en.

De billiga windersen är ofta skräp. Sedan finns det dyra, som är just superdyra. Detta märket och denna modell kan bli en lagom kompromiss, då kan han dessutom bygga ut med flera (modulärt) om han gillar den, och köper ännu fler klockor! Det vill du väl uppmuntra? :)

http://www.wolfdesigns.com/item/454011/modular-winders/

Du kan köpa direkt från den sidan. Ibland är de billigare på Amazon.co.uk. Köp inte en skräpwinder. Den kan t.ex. magnetisera hans klocka.

Lycka till! (hoppas han inte läser detta!)
 

TicTack

Cartier
Om han redan har en winder, eller om du vill köpa något mindre riktigt välgjort, så köp en Bergeon 6825.

https://www.cousinsuk.com/catalog/tools/spring-bar-removing-tools/spring-bar-tool-bergeon-6825

Originalgafflarna är till Omega etc..

Passa på att köpa
Spring Bar Tool Fork - Fine R38752
de passar till Rolex, om han inte har någon Rolex kommer han snart att köpa det, så köp med dessa!


6825 används för att ta av metallarmbandet smidigt och utan att skada sina klockor, mycket uppskattat!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det är ganska naturligt att tänka klockrelaterat, eftersom hans intresse ligger åt det hållet, men det finns en fara också - han har förmodligen ganska specifika tankar och önskemål, och presenter från käresta är lite känsligt att dissa. Antingen tycker jag du ska försöka ta reda på (eller fråga rakt ut) vad han skulle vilja ha, eller satsa på något helt annat, som en upplevelse (trevlig middag räcker långt), eller de där underkläderna du redan var inne på.
Lycka till! (och grattis i förskott!)
 

Cryssarn

Rolex
Ett tips kan vara att ni går och köper klockan tillsammans? Han får det han vill ha, och det blir en grej ni gör ihop. Ska själv köra samma upplägg med min blivande
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag skulle kunna tänka mig ett gammalt fickur med gravyr på baksidan eller inne luckan. Troligen har han inget fickur och de går att få tag i i allt ifrån billigt till dyrt. Är det bröllopsdag som i att gifta sig så kan du ju kosta på det lite mer. Är det bara en "vanlig" bröllopsdag så dela upp pengen mellan klockan och underkläder.

Jaha, var det underkläder till honom... my mistake :banghead:

Hur som helst, en klock-lupp skulle kanske också passa bra.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom min man hellre är inne på KS än kollar porr på vår dator hemma, så tänkte jag att ni måste vara helgon när det gäller att reda ut vad jag ska ge honom i present på vår kommande bröllopsdag.

Jag inte ge mig in på vad för klockor han har eftersom min expertis är svag, men jag vet att han har en rolex i stål som han älskar mer än mig, samt leker runt med diverse omega.

Helst hade jag köpt en fin klocka och levererat den tillsammans med lite fina underkläder men eftersom min syn på vad klockor får kosta är en bråkdel av min mans så låter jag honom investera i klockor.

Så säg mig nu klocksnack, vad finns det att ge i present till en klocknörd om jag inte vill köpa en klocka? :)



Haha, min fru blev idel öra när jag läste upp ditt inlägg och tack dig för att du går i bräschen.
 
Topp