• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad jiddrar Tradera med .

rogart-63

Patek
Bjöd på ett par urmakartänger på Tradera igår . Enligt telefon som jag satt med då vann jag budgivnigen som inte var någon budgivning . Jag hade enda budet . Men på min telefon stod att jag vann . Så jag skicka ett mail till säljaren . Sa att jag betalar på fredag när han har ännu en sak ute . Visst säger han det är okej .
Men sen fick jag ett mail tillbakafrån honom idag . Någon har bjudit över dig ? Kollar på telefon men där står fortfarande att jag vunnit? Uppdaterar och stänger av m,m . Skit samma tänker jag då .Shit happens .
Sätter på datorn på eftermiddagen och då har Tradera ändrat och startat om auktionen på nytt. Med våra tidagare bud intakta . Sluttid 18.32 idag . Men icke då ändrar Tradera igen . Sluttid imorgon 18.32 .
Kan dom hålla på så? Säljaren säger det är Tradera som sköter ändringarna .
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tradera hade strul med sin site läste jag någonstans, och därför startar de om de auktioner som skulle sluta under den perioden som det inte gick att logga in på Tradera.....tyvärr är det nog bara att gilla läget.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Bjöd på ett par urmakartänger på Tradera igår . Enligt telefon som jag satt med då vann jag budgivnigen som inte var någon budgivning . Jag hade enda budet . Men på min telefon stod att jag vann . Så jag skicka ett mail till säljaren . Sa att jag betalar på fredag när han har ännu en sak ute . Visst säger han det är okej .
Men sen fick jag ett mail tillbakafrån honom idag . Någon har bjudit över dig ? Kollar på telefon men där står fortfarande att jag vunnit? Uppdaterar och stänger av m,m . Skit samma tänker jag då .Shit happens .
Sätter på datorn på eftermiddagen och då har Tradera ändrat och startat om auktionen på nytt. Med våra tidagare bud intakta . Sluttid 18.32 idag . Men icke då ändrar Tradera igen . Sluttid imorgon 18.32 .
Kan dom hålla på så? Säljaren säger det är Tradera som sköter ändringarna .


Saxat från tratten:

Den 22/9 hade vi under eftermiddagen och kvällen tekniska problem på sajten.

Vi har hittat en lösning för merparten av de annonser som skulle avslutats igår mellan ca 15:00 - 21.00. Dessa annonser hur nu flyttas fram med 48 timmar.

Det är många som försöker nå oss på telefon och chatt just nu och väntetiderna är långa. Vi kämpar på och ber om ert tålamod.
Vi är verkligen ledsna för det inträffade och gör vårt bästa för att uppdatera er om vad som sker.
 

rogart-63

Patek
Saxat från tratten:

Den 22/9 hade vi under eftermiddagen och kvällen tekniska problem på sajten.

Vi har hittat en lösning för merparten av de annonser som skulle avslutats igår mellan ca 15:00 - 21.00. Dessa annonser hur nu flyttas fram med 48 timmar.

Det är många som försöker nå oss på telefon och chatt just nu och väntetiderna är långa. Vi kämpar på och ber om ert tålamod.
Vi är verkligen ledsna för det inträffade och gör vårt bästa för att uppdatera er om vad som sker.
Okej det förklarar saken . Tur det bara var ett par tänger .
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det är jäkligt surt när man vunnit, men de har haft liknande fel förut och då låg jag och bevakade tiden föravslut, som de plötslig flyttade fram och då kunde jag inte vara hemma och bjuda... Jag ville inte lägga bud i förväg, utan chansade på att jag skulle komma åt utan att få en budstrid.....
 

rogart-63

Patek
Surt för vem som egentligen . Säljaren kanske inte fick några bud på sina grejor under den tiden? Det brukar ju hagla in bud sista timmarna och minuterna . Läste om några som blev sura för att Tradera flytta fram till en tidpunkt då det var dålig aktivitet . Och på det sättet fick dom lite betalt för sina saker . Kanske vore bästa att avsluta annonsen och så får säljaren välja ett nytt eget datum för avslut? Så får alla buda om igen?
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Surt för vem som egentligen . Säljaren kanske inte fick några bud på sina grejor under den tiden? Det brukar ju hagla in bud sista timmarna och minuterna . Läste om några som blev sura för att Tradera flytta fram till en tidpunkt då det var dålig aktivitet . Och på det sättet fick dom lite betalt för sina saker . Kanske vore bästa att avsluta annonsen och så får säljaren välja ett nytt eget datum för avslut? Så får alla buda om igen?

Håller med, hade som säljare gärna velat det själv..
 
Topp