• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad jobbigt allt blev...

Hade tänkt mig denna kronograf med Seagullverk.
prs5.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
På tal om Seagull har jag länge varit sugen på att köpa en klocka med deras Tourbilonverk från perpetual-watch.com, men suget är stort och han får snabbt slut på dem.
tourbillon_T-02c-250x187.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Han är billiggare än Seagull själva och för en tourbilon är det löjligt låga priser. Lägre än de tillverkare som gör klockor i europa med Seagullverk.
 

fredrikb

Cartier
Har själv kollat länge på dessa. Den dagen han gör något med vettig design på urtavla och boett så kanske jag slår till. Men det är en bit kvar, känns det som...
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Beklagar länken. Råder delade meningar om den är legit iaf på WUS. Klistrade in den först och sökte sen.
Tråden finns på
http://forums.watchuseek.com/f72/ww...04.html#/forumsite/20758/topics/894704?page=1
Det var lite det jag hade på känn. Hela sidan kändes lite fake, när jag gick på magkänslan. Jag har haft en 1963, och den säljs ju i en annan kanal, och jag hittade inte den modellen på seagulleatchstore...
Kanske lika bra att slå till på en månfas från någon av de stora tillverkarna... ;-)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Conrad sålde de där förut utan Sen Gull märkning på tavlan under tusenlappen. Begriper inte varför jag inte köpte en.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det var lite det jag hade på känn. Hela sidan kändes lite fake, när jag gick på magkänslan. Jag har haft en 1963, och den säljs ju i en annan kanal, och jag hittade inte den modellen på seagulleatchstore...
Kanske lika bra att slå till på en månfas från någon av de stora tillverkarna... ;-)
Hmm... Tror jag stod för ett klassiskt syftningsfel.

Klockan ska vara en äkta sea-gull månfas. Var inte det jag syftade på.
Ska vara duktigt med pang för pengen också.

Diskussion på wus handlade om huruvida den återförsäljaren jag länkade till i Kina var legit eller inte.
 
Topp