• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad köper du från årets släpp

Oew

Guld
Nu när SIHH & Basel är över så vore det kul att se vilka klockor som folk har lagt beställningar på. För min del blev det två beställningar. Först ut Rolex 126710, föga förvånande mässans stora snackis. Ställde mig i kö efter några minuter, men räknar inte med att få klockan inom 2 år minst men skadar inte att ställa sig i kö.
upload_2018-3-28_22-36-16.png

Den andra klockan är Tudor Black Bay 58, tycker det här var ett riktigt bra släpp som förhoppningsvis resulterar i fler modeller framöver. Storleken känns mycket bättre än vanliga bb som jag tycker är lite för klumpig.
upload_2018-3-28_22-36-40.png

Så vad har ni på gång?

Jag hade ännu inte hittat ett Maxi-Case jag gillade. Tillsammans med Oyster-länken blev det liksom för....kantigt på något vis. Men på jubilee med den vridringen och 70h PR?
Jag är på, även om det kanske är på 10 års sikt. Kanske har jag hittat den Rollen som kommer bli min första i den där Maxi-Pepsin?

Jag hade ännu inte hittat ett Maxi-Case jag gillade. Tillsammans med Oyster-länken blev det liksom för....kantigt på något vis. Men på jubilee med den vridringen och 70h PR?
Jag är på, även om det kanske är på 10 års sikt. Kanske har jag hittat den Rollen som kommer bli min första i den där Maxi-Pepsin?
Ja det är en klar förbättring, det är dock inte maxicase på denna

Hmm, Black Bayn var intressant! Googlade mig till att den är tunnare och 39 mm. Mycket intressant!

Tudor Black Bay 58 kan mycket väl bli min nästa klocka. Vi får se hur den känns på handleden.

Osexigt nog blev det Rolle Pepsin här med :)
Räknar faktiskt med skapligt tidig tilldelning men då är det pick up i väst Afrika, så man får se om man har armen med sig hem. Fast det är trevligt och ta en tur :D

Den enda modell som jag eventuellt ska köpa är Certinas re-make på PH200. Men då tar jag nog tuben till Globen på sin höjd...jäkligt ospännande i jämförelse :)

Har gillat vitguldspepsi länge, och hade önskat köpa den nya med blå tavlan om ekonomin sträcker sig dit. Blåa tavlan var verkligen pricken över iet.
-Men isf hade jag dock köpt en ny-beg med svart tavla och bytt tavlan till en blå - vilket tydligen kommer vara gratis under vissa villkor. Således är det väl inte direkt ett nysläpp, så det kanske inte räknas. Oklart och väldigt hypotetiskt. Blir säkert inte av öht.

Andra topphits jag verkligen vill ha från årets Basel, men inte kommer köpa är PP 5740, isad smurf och bell&ross safirklocka, stört Kool. Så realistiskt sett kommer jag inte köpa något nysläpp alls.

Har gillat vitguldspepsi länge, och hade önskat köpa den nya med blå tavlan om ekonomin sträcker sig dit. Blåa tavlan var verkligen pricken över iet.
-Men isf hade jag dock köpt en ny-beg med svart tavla och bytt tavlan till en blå - vilket tydligen kommer vara gratis under vissa villkor. Således är det väl inte direkt ett nysläpp, så det kanske inte räknas. Oklart och väldigt hypotetiskt. Blir säkert inte av öht.

Andra topphits jag verkligen vill ha från årets Basel, men inte kommer köpa är PP 5740, isad smurf och bell&ross safirklocka, stört Kool. Så realistiskt sett kommer jag inte köpa något nysläpp alls.
Nya tavlan är faktiskt riktigt bra. Däremot gillar jag inte 5740 alls, tycker de valde fel verk, 240 i all ära med 324 hade passat mycket bättre!

Tillbaka
Topp