• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kallas detta klockarmband?

Tom

Omega
Hej!
Jag har letat efter detta klockarmband (se bifogade filer) i ett par månader både i Sverige och under semestern i Spanien. Hittade ett där, men urmakaren förklarade på tragglig engelska att dessa är väldogt svåra att hitta numer. Så nu vänder jag mig till Klocksnack, och tackar på förväg för att dessa forum finns.

Min fråga är alltså om någon har sett eller har koll på läderarmband av denna typ? Det är alltså en klick-knapp som spänner fast bandet, har hittat några liknande där det mer är en slags järnnit som förs genom en ögla (kallade button stud straps). Men de är alltså inte av intresse. All hjälp uppskattas!

MVH
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    139.9 KB · Visningar: 628
  • image.jpeg
    image.jpeg
    138.6 KB · Visningar: 572
  • image.jpeg
    image.jpeg
    152.6 KB · Visningar: 586

RickardW

Cartier
2-Faktor
Fint! Är också nyfiken :) Kan tyvärr inte hjälpa dig men återkom gärna om du hittar något!
Annars har vi ju @cheepo63 som kanske skulle kunna hjälpa dig? :)
 

RickardW

Cartier
2-Faktor
Kul att du hittade! Ska du beställa något? :)
Jag beställer nog ett men jag tänkte om du beställer ett så beställer jag det du inte beställer! Så kan vi jämnföra :)
Jag menade att cheepo kanske kunde göra ett. Han brukar tillverka fina band av läder :)
 

Tom

Omega

Tom

Omega
Varsågod :), sökte bara på button under straps.
Ha ha, jaa jag såg det och letade genast efter skämskudden för jag inte lyckats hitta något trots allt mitt letande. Och så var svaret så enkelt som så :)

@Vaajkan Jajamensan det ska jag! För närvarande väntar jag mailrespons från säljaren, min order gick inte igenom för att säljaren inte angivit Sverige som en tillgänglig postdestinaton..! Återkommer med mer info :)
 

Tom

Omega
@Vaajkan
Dags för uppföljning:
Det tog bara två arbetsdagar att få hem dem i lådan efter att jag fått tag i säljaren. Lädret känns väldigt ordentligt, men ändå tunnt och följsamt om handleden. Köpte 5 bruna och ett svart, allihop inkluderade pins (!) vilket jag tyckte va en riktigt schysst bonus. Sömmarna längs kanterna ser väldigt finarbetade ut och ingenting tyder på att det är ett skamjobb. Väldigt nöjd är jag! Haft på mig den till och från i nu en vecka och skinnet har format sig kring min handled fint.

Rekommenderar köp för den intresserade!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    183.1 KB · Visningar: 111
  • image.jpeg
    image.jpeg
    92 KB · Visningar: 111
  • image.jpeg
    image.jpeg
    149 KB · Visningar: 111
  • image.jpeg
    image.jpeg
    138.2 KB · Visningar: 109

RickardW

Cartier
2-Faktor
@Vaajkan
Dags för uppföljning:
Det tog bara två arbetsdagar att få hem dem i lådan efter att jag fått tag i säljaren. Lädret känns väldigt ordentligt, men ändå tunnt och följsamt om handleden. Köpte 5 bruna och ett svart, allihop inkluderade pins (!) vilket jag tyckte va en riktigt schysst bonus. Sömmarna längs kanterna ser väldigt finarbetade ut och ingenting tyder på att det är ett skamjobb. Väldigt nöjd är jag! Haft på mig den till och från i nu en vecka och skinnet har format sig kring min handled fint.

Rekommenderar köp för den intresserade!
Tack för återkopplingen!
Snyggt band och snygg klocka! Får nig ta och beställa ett par jag med :)
Köpte du dom billigaste?
 

Tom

Omega
Tack för återkopplingen!
Snyggt band och snygg klocka! Får nig ta och beställa ett par jag med :)
Köpte du dom billigaste?
Tackartackar! Ja men gör det! Det är ett schysst band som bryter av lite mot det mesta man ser där ute tycker jag.
Det blev i slutändan lite oklart vilket band det blev i och med att jag gick direkt genom säljaren (pga krånglet med frakten). Men jag köpte 5 17mm bruna och ett 17mm svart. De gick på ca 12 pund styck! Frakten betalade säljaren, vilket var bussigt.
 
Topp