• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kallas Speedmaster-länken?

Är på jakt efter en Seamaster-länk men av samma design som den som Speedmaster har. Vart hittar jag sådana? Har sett att en del Seamaster har samma länk som den Speedmaster har men att det då också stått på länken att den tillhör Seamaster.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Är på jakt efter en Seamaster-länk men av samma design som den som Speedmaster har. Vart hittar jag sådana? Har sett att en del Seamaster har samma länk som den Speedmaster har men att det då också stått på länken att den tillhör Seamaster.


Oj, det finns en hel del olika Seamaster-länkar på samma sätt som att det finns olika Speedmaster-länkar.
Vilken Seamaster ska länken sitta och på vilken Speedmaster sitter den länken du vill ha?

Omegas länkar brukar definieras i Clasp-koder och ändlänks-koder. Innanför spännet står en kod, exempelvis 1998-849.
1998 = clasp-koden
849 = koden för ändlänkarna

Denna kod i kombination definierar vilken länk det är, dvs denna:

280526d1272493925-omega-speedmaster-bracelet-1998-840-dsc_0900.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kolla på ofrei.com
Där hittar du vad du vill ha.

Googla ofrei omega så kommer du rätt, hemsidan är lite virrig.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
seamaster 2254.50 har ju en länk som är likadan/liknar? den som nyare speedmaster har. Vet dock inte vad den heter, men det borde ju inte vara så svårt att googla fram. Vet du vad den heter så söker du lätt upp den på cousinsuk precis som 4cie skrev ovan. För att kunna söka på cousinsuk behöver du regga ett konto vilket är kostnadsfritt.
images.jpeg
35705000-20.png

(bilderna är ogenerat tagna från world wide web)
 
Ja exakt sån som du postade Aboumoiyaydedas. Tental säljer en SMP som har en original sådan länk som påminner om den Speedmaster har. Fast jag vill inte att det ska stå "Speedmaster" på länken.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Ja exakt sån som du postade Aboynamedsue . Tental säljer en SMP som har en original sådan länk som påminner om den Speedmaster har. Fast jag vill inte att det ska stå "Speedmaster" på länken.
Är det en originallänk så lär det ju inte stå speedmaster på den utan seamaster, hur som helst behöver du ju bara byta spännet och inte hela länken. Det är ju på spännet texten är. :)
 

Cyklisten

Cartier
Är det en originallänk så lär det ju inte stå speedmaster på den utan seamaster, hur som helst behöver du ju bara byta spännet och inte hela länken. Det är ju på spännet texten är. :)
Jag har för mig att spännet är olika på de båda länkarna, samt att seamasterlänken smalnar av mer mot länken så är tveksam om det passar.
 
Topp