• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan det kosta att fixa en gammal Tissot?

J86A

Omega
Hej!

Tänkte höra med er experter om ni har någon koll på hur mycket det skulle kosta att fixa en gammal Tissot Seastar Seven i guld från 60 eller 70 tal? Är inte så säker på årtalet :)

FKdCrHj.jpg


Det är så att den går +20 min på en dag :banghead: Då det är en klocka från min morfar så tvivlar jag på att den någonsin blivit servad :)
 

twisted

Cartier
Fin Klocka! Priserna varierar lite, men skulle säga någonstanns mellan 800 och 1500 kr beroende på vem du går till. Som exempel tar Farfars klockor (Stockholm) 1200 kr för en helservice på manuella armbandsur.
 

J86A

Omega
Fin Klocka! Priserna varierar lite, men skulle säga någonstanns mellan 800 och 1500 kr beroende på vem du går till. Som exempel tar Farfars klockor (Stockholm) 1200 kr för en helservice på manuella armbandsur.

Tackar :) Det var ju inte alls så farligt mycket då den är efter min morfar och betyder en del för mig. Du har inte koll på vad det kan vara för fel?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Tackar :) Det var ju inte alls så farligt mycket då den är efter min morfar och betyder en del för mig. Du har inte koll på vad det kan vara för fel?


fortar den sig så mycket som 20min beror det antagligen på att det är nåt kladd/skit som hamnat i balansfjädern, hopkladdad fjäder = kortare pendel = kortare svängningstid = fortar sig,
:)
det löser sig med en normal service!
 

J86A

Omega
Man får tacka så mycket för hjälpen och mycket bra svar :) Ska se till att få den användbar igen nu så den slipper ligga och samla dam i nån låda :)
 
Topp