• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan detta vara för Omega?

jsfoto

Breitling
Tjenare!

Köpte en Omega eller en "Omega" billigt på blocket som ägaren fått i arv av någon.
Hon tror den är äkta men inte helt säker. Har bara en dålig mobilbild på den. Den var så billig så jag tänkte att jag frågar inte för mycket utan jag chansar, gör inget om jag får slänga klockan.

Någon som på denna dåliga bilden kan se om det ens finns någon Omega-modell som ser ut såhär?

Tacksam för svar!! :)

Skärmavbild 2015-07-20 kl. 15.58.54.png
 
Dålig bild, men den ser inte speciellt kosher ut. Känner inte igen modellen alls, känns som ett taffligt försök att efterlika en De Ville.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Inte helt lätt att se utifrån den bilden. Men utgår man från säljarens ord så är den tokfejk.
 

Greven

Audemars
Tjenare!

Köpte en Omega eller en "Omega" billigt på blocket som ägaren fått i arv av någon.
Hon tror den är äkta men inte helt säker. Har bara en dålig mobilbild på den. Den var så billig så jag tänkte att jag frågar inte för mycket utan jag chansar, gör inget om jag får slänga klockan.

Någon som på denna dåliga bilden kan se om det ens finns någon Omega-modell som ser ut såhär?

Tacksam för svar!! :)

Skärmavbild 2015-07-20 kl. 15.58.54.png
Förutom att bilden är riktigt, riktigt dålig så ringer alla varningsklockor:
> Billig på Blocket
> Någon har fått en klocka i arv
> Personen i fråga tror att den är äkta.

Jag är ledsen men jag tror till 99% säkerhet att detta är fejk. Om du verkligen vill veta så lämna in den till en urmakare, men tyvärr luktar detta fuffens lång väg.
 

jsfoto

Breitling
Sooo, you tell me there is a chance... Är det fortfarande 1% att den är äkta så gör det ingenting :). Gav 12,50 styck för klockorna...
 

Greven

Audemars
Sooo, you tell me there is a chance... Är det fortfarande 1% att den är äkta så gör det ingenting :). Gav 12,50 styck för klockorna...
Positiv inställning, gillar det! :) Men tyvärr när jag ser din andra bild så är jag ännu mer övertygad om att tyvärr Omega inte är äkta...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Oavsett, om den NU skulle vara "legit" (vilket den inte är)

I would go as far as to say it fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down!
 
Topp