• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan jag begära för min Rolle?

Tommytvigg

Cartier
Hej alla glada!
Har efter mycket ångest och funderande bestämt mej för att sälja min Rolex. Sen jag köpte min Breitling Headwind får den ingen tid alls på armen. Jag tycker en klocka ska användas lite i alla fall :)
Vad är ett seriöst pris att begära?
Det är en Submariner 116610, köpt ny av mej i år. Sparsamt använd.

Mvh Tommy
 

David

Bödeln
Nu tycker jag allt att du prioriterar galet, men det är väl tur att inte alla är lika. :)

Du hade fått 45k av mig, men jag är en notorisk prutare, så det är nog vettigare att sikta på 50k.
 

Tommytvigg

Cartier
David skrev:
Nu tycker jag allt att du prioriterar galet, men det är väl tur att inte alla är lika. :)

Du hade fått 45k av mig, men jag är en notorisk prutare, så det är nog vettigare att sikta på 50k.

:D Jag förstår vad du menar med att jag prioriterar galet. Jag kommer givetvis att slå till på en annan Rolle när den rätta dyker upp. Har fastnat för guld :D

Mvh Tommy
 

Tommytvigg

Cartier
Tommytvigg skrev:
David skrev:
Nu tycker jag allt att du prioriterar galet, men det är väl tur att inte alla är lika. :)

Du hade fått 45k av mig, men jag är en notorisk prutare, så det är nog vettigare att sikta på 50k.

:D Jag förstår vad du menar med att jag prioriterar galet. Jag kommer givetvis att slå till på en annan Rolle när den rätta dyker upp. Har fastnat för guld :D

Mvh Tommy

Men jag måste erkänna att jag fullkomligt älskar min Headwind!
 

Målarn

The Steak
Tommytvigg skrev:
David skrev:
Nu tycker jag allt att du prioriterar galet, men det är väl tur att inte alla är lika. :)

Du hade fått 45k av mig, men jag är en notorisk prutare, så det är nog vettigare att sikta på 50k.

:D Jag förstår vad du menar med att jag prioriterar galet. Jag kommer givetvis att slå till på en annan Rolle när den rätta dyker upp. Har fastnat för guld :D

Mvh Tommy


Whaaat?? Fastnat för GULD ROLEX??? Har jag en Bror som jag inte visste om :lol: :D ?!?!
 

Tommytvigg

Cartier
Målarn skrev:
Tommytvigg skrev:
David skrev:
Nu tycker jag allt att du prioriterar galet, men det är väl tur att inte alla är lika. :)

Du hade fått 45k av mig, men jag är en notorisk prutare, så det är nog vettigare att sikta på 50k.

:D Jag förstår vad du menar med att jag prioriterar galet. Jag kommer givetvis att slå till på en annan Rolle när den rätta dyker upp. Har fastnat för guld :D

Mvh Tommy


Whaaat?? Fastnat för GULD ROLEX??? Har jag en Bror som jag inte visste om :lol: :D ?!?!

Yes målarn, det har du! Ända uppe i Dalarna :lol:
 

Pleximannen

Cartier
Känns som att man ser en och annan utannonserad för 50-52k. Min högst personliga gissning
är att det är svårt att få ut 50+. Nånstans runt 47k borde man väl kunna klämma ut kan jag
tycka, om man tar sig tid att vänta in bud från fler än bara de värsta prutnissarna ;)
 

Tommytvigg

Cartier
Pleximannen skrev:
Känns som att man ser en och annan utannonserad för 50-52k. Min högst personliga gissning
är att det är svårt att få ut 50+. Nånstans runt 47k borde man väl kunna klämma ut kan jag
tycka, om man tar sig tid att vänta in bud från fler än bara de värsta prutnissarna ;)


Känns realistiskt tycker jag också.

Mvh Tommy
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
47-48 är ett rättvist pris för både köpare och säljare anser jag. Självklart kan du få ut något mer om du hittar rätt köpare med tanke på att den är så pass ny och i förmodat ypperligt skick. Jag skulle dock välja att ha kvar subben tills smekmånaden med Headwinden går över.


Ett fint par helt klart, dela gärna med dig av lite bilder! :) Grattis!
 
Topp