• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan vi säga om dessa klockor?

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hej!

En trevlig middag slutade helt enkelt så här. Byrålådan tömdes och här är det som trillade fram. Ägaren, Gunnar som han heter köpte submarinern 1989 i USA och det är givetvis en keeper. De andra ska eventuellt vidare om något värde finns och jag själv är spekulant på Seikon. Stenhård!

Vad kan ni säga om dessa klockor? Mer bilder kan ordnas.

Edit: Sorry för en jävligt rörig trådstart. Jag skrev på telefonen och får väl skylla på allt rödvin som jag inte har druckit. :hilarious:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur stor är Bulovan? Cool!

En gissning är runt 30 mm. Klockorna är numera tillbaka i byrålådan och sängen är intagen.

Det här är nog min första trådstart och ett tips, pendlande 3G/4G med en iPhone och en PC (vanligtvis Mac) är bäddat för att gå åt h-vete.

Kan fixa fler bilder vid annat tillfälle!

Vet någon referensen på Longines?
 

RDFG

Cartier
Fränt! Kan tyvärr inte bidra med något..

Vet inte om jag sett en sub med målade index och safirglas förut, vilken ref är det?
 

Veratio

Cartier
Har en exakt likadan Longines. Faktiskt på mig den idag.

L3.665.4

Longines Hydroconquest XXL. 47 mm.

Supersnygg på Nato.


Kul!


Niclas L
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad vill du veta om SEIKOn?
7a48, vidareutveckling av 7a28.
Släpptes tidigt 80-tal. Kan tänka mig köpa den om länken inte är askort och om du inte ska köpa den.
 
Topp