• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad lyssnar du på just nu?

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Screenshot_20210430-102806_Spotify.jpg

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En av mina mest lyssnade plattor någonsin är ”1989" i Ryan Adams version där han alltså gör en hel coverplatta på Taylor Swifts original. Detta efter att ha uppmärksammat hantverket med hennes texter/melodier och bestämde sig för att förpacka det på ett alternativt sätt. Helt lysande.


Nu är det ett annat colab som går varmt här hemma där Swift gör en duett med en av mina husgudar Bon Iver. Så jefla bra!

 

nissehult

Patek
2-Faktor
En av mina mest lyssnade plattor någonsin är ”1989" i Ryan Adams version där han alltså gör en hel coverplatta på Taylor Swifts original. Detta efter att ha uppmärksammat hantverket med hennes texter/melodier och bestämde sig för att förpacka det på ett alternativt sätt. Helt lysande.


Nu är det ett annat colab som går varmt här hemma där Swift gör en duett med en av mina husgudar Bon Iver. Så jefla bra!

Säga vad man vill om Taylor Swift, men det är svårt att inte imponeras över hennes lyckade strategi att äga rättigheterna till det som streamas..

 

Gnomon

Cartier
Sedan Mars 2020 (när jag började jobba hemma) har jag gjort en spotifylista i månaden. De speglar på något sätt årstiden, mer depressivt på vintern och hoppfullare på sommaren.
Nåväl... jag tänkte dela här om någon är intresserad. (en like och jag fortsätter..)
Förvänta er inte modern pop eller rock klassiker, snarare en eklektisk medelålders musikintresserad vit man som går loss.
Listorna har ett drag av nostalgi (fast inte till just ditt 60-70-80-90-00-tal).
Gillar du inte en låt hoppa vidare, det varierar, alla kan inte gilla allt alltid... listorna bör inte shufflas då det ofta finns en någotsånär uttänkt ordning där stämningen förskjuts.

Juni 2021:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den här är sommarens anthem för mig. Breacher är Jack Antonoff´s projekt och för de som inte känner till honom har han bland annat skrivit låtar åt Lana Del Ray, Lorde, Taylor Swift samt producerat en hel del, t.ex. Lanas två senaste plattor.

Perfekt mix av livsglädje och nostalgi.

"Speaking about the song, Antonoff said: "It starts in New York City and travels to New Jersey. That pull back to the place I am from mixed with terror of falling in love again. Having to show your cards to someone and the shock when you see them for yourself. Thinking you know yourself and where you are from... Having to see yourself through somebody who you want to stay."

Fun fact. Det är samma modell på Cadillac som han kör i tillsammans med Springsteen som Bruce lutar sig mot på Tunnel Of Love-plattan.

 

nissehult

Patek
2-Faktor
En sommarkväll som idag, med den här låten, och om jag hade varit i de tidiga 20, då jäklar hade jag röjt.. :D

 
Topp