• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad mer behöver en gammal gubbe...

laketwig

Patek
2-Faktor
Skulle vara en IWC, Ettan och en Victorinox då ... :)

C0JdVg1.jpg
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Har för mig att bladlängd från 70 mm och nedåt är ok.
Tyvärr en ganska vanlig missuppfattning. Finns inga måttuppgifter alls i lagtexten, allt handlar om uppsåt. En skruvmejsel går också under knivlagen om uppsåtet är att använda den som vapen.

Även jag går dagligen runt med en automatisk kniv i fickan, dock aldrig på krogen.
 

meo_swe

Audemars
Pics, pics, pics, pics... :D

Inte för min skull, men för masterkiller
Och MK måste man ju försöka tillfredsställa! :D

Mördarkniven. Designad av Ernest Emerson, efter ett uppdrag från US Näjvy SÄLS och SERE-skolan på Fort bragg. En kul funktion är "kapsylöppnaren" på bladryggen, som är till för att snabbt kunna öppna kniven genom att dra piggen mot fickan när man tar upp kniven.


Sen det enda som en ung man behöver!
 
Tyvärr en ganska vanlig missuppfattning. Finns inga måttuppgifter alls i lagtexten, allt handlar om uppsåt. En skruvmejsel går också under knivlagen om uppsåtet är att använda den som vapen.

Även jag går dagligen runt med en automatisk kniv i fickan, dock aldrig på krogen.

Jag ger dig rätt. Har kollat och det är helt enkelt olagligt att bära kniv i Svedala.
Ganska klokt.
 
Och MK måste man ju försöka tillfredsställa! :D

Mördarkniven. Designad av Ernest Emerson, efter ett uppdrag från US Näjvy SÄLS och SERE-skolan på Fort bragg. En kul funktion är "kapsylöppnaren" på bladryggen, som är till för att snabbt kunna öppna kniven genom att dra piggen mot fickan när man tar upp kniven.


Sen det enda som en ung man behöver!

Du har glömt kondomer!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Haha jag hann ändra i mitt inlägg men du har redan quotat mig... Visst fan är revolver manligare men det var en miss av mig att bara skriva pistol :( RicVin 1-0
 

meo_swe

Audemars
Jag ger dig rätt. Har kollat och det är helt enkelt olagligt att bära kniv i Svedala.
Ganska klokt.
Nja, har man ett vettigt uppsåt är det fullt tillräckligt. Har man det som skydd, för att råna stackars tanter eller bara "för att" så är det ganska olagligt däremot..

Och pistol/revolver är pojkaktigt :p så nu bidrar jag med något manligt ;)
avu5e8eb.jpg
Fast det ligger ju en Glock 19(?) brevid din bössa? 30.06?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nja, har man ett vettigt uppsåt är det fullt tillräckligt. Har man det som skydd, för att råna stackars tanter eller bara "för att" så är det ganska olagligt däremot..


Fast det ligger ju en Glock 19(?) brevid din bössa? 30.06?
En man börjar som en pojke ;)
Det är en 17 fast inte lätt att se då bara halva är med.
 
Haha, vad underbart det spårade här. Nu menade jag inte något illa med mitt inlägg, det var mer än undran eftersom du hade en och jag inte visste :p
 

PIC

Cartier
2-Faktor
wQbOhc5.jpg

Blev lite inspererad av alla knivbilder.
Knivarna är av märket Strider och glajjorna är Oakley.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
EB är en grym jävla kniv! Enda jag inte gillar är kydexslidan, som sitter för högt och skaver imo. Vilken modell av SNG är det förresten?
Jag tror det är Gen IV, dvs första generationen med Hinderer lock bar. Kniven är den ultimata fällknivsbeatern.

Tyvärr används EB lite för sällan, funderar på att sälja av den till förmån för klockor =)
 
Topp