Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av knivarna jag oftast har med mig är tillverkad för militärt bruk, oxh är till för att vara så enkel som möjligt att ta folk av daga.
Stilett är väl olaglig att köpa/sälja i sverige, det är inte en morakniv. Bära kniv får man väl aldrig göra om det inte har med yrket att göra?
Har för mig att bladlängd från 70 mm och nedåt är ok.
Skulle vara en IWC, Ettan och en Victorinox
Eftersom jag älskar att ta saker till sin yttersta spets så hoppar jag på den här tråden.
![]()
Pansar, Prada, hemkört snus och en iaitō.
Eftersom jag älskar att ta saker till sin yttersta spets så hoppar jag på den här tråden.
![]()
Är det de äkta termnator 1 glajjorna som arnie körde?Eftersom jag älskar att ta saker till sin yttersta spets så hoppar jag på den här tråden.
![]()
Är det de äkta termnator 1 glajjorna som arnie körde?
Den klingar är något längre en 7 cm väl?!![]()
Denke har en bladlös kniv utan skaft. Han hotade mig med den en gång över en latte... Sen röker han också....
Tyvärr en ganska vanlig missuppfattning. Finns inga måttuppgifter alls i lagtexten, allt handlar om uppsåt. En skruvmejsel går också under knivlagen om uppsåtet är att använda den som vapen.Har för mig att bladlängd från 70 mm och nedåt är ok.
Och MK måste man ju försöka tillfredsställa!
Tyvärr en ganska vanlig missuppfattning. Finns inga måttuppgifter alls i lagtexten, allt handlar om uppsåt. En skruvmejsel går också under knivlagen om uppsåtet är att använda den som vapen.
Även jag går dagligen runt med en automatisk kniv i fickan, dock aldrig på krogen.
Och MK måste man ju försöka tillfredsställa!
![]()
Mördarkniven. Designad av Ernest Emerson, efter ett uppdrag från US Näjvy SÄLS och SERE-skolan på Fort bragg. En kul funktion är "kapsylöppnaren" på bladryggen, som är till för att snabbt kunna öppna kniven genom att dra piggen mot fickan när man tar upp kniven.
![]()
Sen det enda som en ung man behöver!
![]()
Och pistol/revolver är pojkaktigtTycker liksom att knivar är lite för feminint..
![]()
Mm, men nu är det ju en revolver på min bild och det är jävligt manligt!!;-)Och pistol är pojkaktigtså nu bidrar jag med något manligt
![]()
Nja, har man ett vettigt uppsåt är det fullt tillräckligt. Har man det som skydd, för att råna stackars tanter eller bara "för att" så är det ganska olagligt däremot..Jag ger dig rätt. Har kollat och det är helt enkelt olagligt att bära kniv i Svedala.
Ganska klokt.
Fast det ligger ju en Glock 19(?) brevid din bössa? 30.06?Och pistol/revolver är pojkaktigtså nu bidrar jag med något manligt
![]()
En man börjar som en pojkeNja, har man ett vettigt uppsåt är det fullt tillräckligt. Har man det som skydd, för att råna stackars tanter eller bara "för att" så är det ganska olagligt däremot..
Fast det ligger ju en Glock 19(?) brevid din bössa? 30.06?
En man börjar som en pojke
Det är en 17 fast inte lätt att se då bara halva är med.
Blev lite inspererad av alla knivbilder.
Knivarna är av märket Strider och glajjorna är Oakley.
Jag tror det är Gen IV, dvs första generationen med Hinderer lock bar. Kniven är den ultimata fällknivsbeatern.EB är en grym jävla kniv! Enda jag inte gillar är kydexslidan, som sitter för högt och skaver imo. Vilken modell av SNG är det förresten?