• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad rekommenderar ni?

LEC16

Cartier
2-Faktor
Hejhej,

Min sambos vän vill köpa en klocka till sin sambo i examenspresent.

Han är inte jätteintresserad av klockor, det tycker jag att vi ska ändra på. Han har tidigare sagt att han tycker om den typiska Gantklockan som är parfymklockornas klocka.

Vad finns det med följande budget med liknade utseende?
Budget ca 2500kr
Brunt läderband


Har redan tipsat om vintage Omega.

Tack på förhand
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Glömde bifoga bild
image.jpeg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Gillade formen på Knud Gadd
Men kanske inte för någon som gillar en mer vanlig form
Tissot visodate hade varit grym om det går att stretcha budget lite :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Alltså nu tänker jag lite utanför boxen kanske men han är inte klockintresserad och lär rimligen inte bli klockintresserad av att köpa en klocka till sin sambo och bland icke klockintresserade är nog Gant kreddigare än orient eller Corniche så varför bara inte köpa den klockan han gillar, en Gant?
 

Lolle

Panerai
Alltså nu tänker jag lite utanför boxen kanske men han är inte klockintresserad och lär rimligen inte bli klockintresserad av att köpa en klocka till sin sambo och bland icke klockintresserade är nog Gant kreddigare än orient eller Corniche så varför bara inte köpa den klockan han gillar, en Gant?
Benägen att hålla med.

Även om det tar emot för oss klockintresserade så är Michael Kors, Gant, Daniel Wellington mfl märken som smäller högt och anses som "finklockor" av många andra.

När jag köpt present åt vissa vänner så har jag köpt DW trots att det inte alls passar mig - det har varit mycket mer uppskattat än om jag hade köpt Orient, Seiko eller en Certina DS tex och i slutändan är målet motpartens glädje.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Gillade formen på Knud Gadd
Men kanske inte för någon som gillar en mer vanlig form
Tissot visodate hade varit grym om det går att stretcha budget lite :)
Det kan ju vara så att personen i fråga, som inte är klockintresserad, kanske inte är medveten om att det finns andra former än rund... Då är det dax för lite upplysning. Får denne ointresserade person då en orund Knut Gadd och får höra hur klockan utformades med hjälp av (oh well, liten nätt överdrift men inte helt osant) Sveriges samlade amatör-klockproffs (oh well, liten nätt överdrift men inte helt osant) så kanske intresset väcks och personen i fråga reggar sig här för att få mer info. ;)

Ganten är stor och har för mycket luft i tavlan. Knut Gadd är ganska stor men betydligt roligare. Mekaniska klockor tenderar att vara tjockare och för en ointresserad så kanske den detaljen är avtändande i början.
 
Topp