• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger ni om det här tilltaget?

Ricrob

Patek
När jag googlade efter en bild på GMT-PanAm nyss så sprang jag på den här bilden. Har inte sett förut men jag kanske är den sista här inne, vad vet jag..?

Jag får det till att ngn plockat över en vit tavla från Exp-II till en (eller snarare två) GMT Master-II, eller är jag fel ute där?

Jag tycker iaf att det ser bra ut, förutom att det står Explorer på tavlan då.. Vad tycker ni?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    105.3 KB · Visningar: 826

Genta

Cartier
Inte så pjåkigt. Kan de inte fixa till rödvit keramisk vridring, så skulle det inte vara fel med vit urtavla som nyhet på Baselmässan.
 

David

Bödeln
Jag tycker den är grym, hade gärna sett en pepsi med vit tavla från fabrik. Kanske när den keramiska släpps? :)
 

paradis

Audemars
På den högra ,är inte bokstäverna lite för täta,specielt andra raden.Eller är det jag som ser dåligt..!!!!
 

Ricrob

Patek
masterkiller skrev:
Snygga men inget för puristerna...

Håller med.. Skulle personligen inte ens överväga att modda en Rolex men jag tänkte mer på om designen funkar.


Micke B skrev:
Jag tänker bara på alpha tyvärr...

alphagmtwhitedialpepsi0.jpg

Mmm, lite min tanke också tyvärr.. Jag gillar som sagt designen men det första jag tänkte på var Invictan nedan.

Om Rolex skulle släppa en liknande modell, skulle inte de då göra hommager på Alpha och Invicta..? :lol:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    39.7 KB · Visningar: 547

DrDre

Patek
De är ju båda riktigt snygga och skulle säkert sålt en del om Rolex hade släppt något i den stilen. Personligen skulle jag föredra den vänstra fast med den högras svarta visare. Det hade passat bra mot den svarta vridringen.

Dock skulle jag aldrig modifierat det på det sättet själv. Det ser ju ut som en 150 kronors kopia där man inte ens brytt sig om att se till att urtavlan och klockan matchar.
 

David

Bödeln
Vintage92 skrev:
Är det inget som är fel med dom där tavlorna? eller är jag ute och cyklar? :?

Vad skulle det vara?

130212-Explorer_zps76a4ddb9.jpg


Jag har nyligen själv fått lära mig att det är viss skillnad på index på senare och tidigare 16570, här en V-serie från 2009:

DSC_7135.jpg


Jämfört med en slump-serie från 2011:

DSC08244.jpg


Tavlorna i bilden ovan ser ut att vara av den sena typen.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
David skrev:
Vintage92 skrev:
Är det inget som är fel med dom där tavlorna? eller är jag ute och cyklar? :?

Vad skulle det vara?

Jag har nyligen själv fått lära mig att det är viss skillnad på index på senare och tidigare 16570, här en V-serie från 2009:

Jämfört med en slump-serie från 2011:

Tavlorna i bilden ovan ser ut att vara av den sena typen.


Jag kan absolut ha fel, tyckte bara ett Texten ''Rolex'' såg knepig ut på en av dem :D

Edit: Jag menade precis som paradis skrev.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Förstår tanken kan ha varit så att det uppkom under vit-talva-hypen men visst hade det handlats om Rolex släppt en sådan serie.

Själv vill jag görna ha en 16570 med vit tavla BNIB men inte för de priser som finns idag
:lol:
 
Topp