• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger panelen om Panerai 18k?

Här i lite olika varianter.

Panerai-18k-P-G-1950-Luminor-8-Days-GMT-B-P-PAM00289[2].jpg


croppedimage570427-IMG0672.JPG


09031306[1].jpg



Om jag vore så jävulskt rik att jag inte brydde mig om något så hade jag lätt köpt en Ferrari GMT i helguld och struntat i att den är smaklös på så många sätt. Boetten är skitsnygg, och kronan är skitsnygg tycker jag.

:eek: :woot:
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Panerai... Jag känner någon slags hatkärlek (även om det är ett allt för starkt ord) till fabrikatet. Det är lite för mycket efterkonstruktioner av historik... även om allt säkert stämmer med rötterna i det lilla urmakeriet som tillverkade små serier till Italienska marinen.

Redan innan Panerai introducerades i Sverige klämde jag på några modeller när jag var på resa och var duktigt sugen, men de har hela tiden känts för stora och klossiga för mig. Jag blir förförd av linjespelet i bilderna och enkelheten (i många fall) i tavlorna, inte att förglömma alla sköna band i läder... Men så ser jag bilder, "handledsskott" där klockan framstår som gigantisk, där bäraren (enligt min mening) inte kommer undan med de dramatiskt tjocka läderbanden och i de gigantiska spännena. Det blir som om man vore en liten pojke, som fått låna pappas klocka...

... men så dyker det upp någon, som bär upp klockan så otroligt skönt och så blir jag själv sugen igen...

Och så har jag hållt på nu sedan - vadå? - 2001, 2002?

Mina favoriter är modellerna utan kronskyddet, särskilt de så kallat historiska, gärna med "trådluggar", eller med Rolexformad krona. Att tillverka en sportis i guld är en motsägelse, men just i det här fallet (kronskyddslösa) och på läder, så ser de otroligt tilltalande ut. Helt fel som dress i kombination med kostym, men samtidigt också helt rätt - på sitt sätt.

A
 

JayJay

Rolex
Jag känner inget spontant habegär. Har aldrig sett dessa förut. Måste nog smälta detta en stund innan jag bestämt vad jag tycker.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Guldklockorna tilltalar inte mig överhuvudtaget! Jag tycker i och för sig inte att stålpannor är några höjdare heller, men de är ändå helt ok.
 

Onelund

Rolex
336an i guld tycker jag är helrätt, de andra går fetbort. De ska vara enkla, robusta i SS. Radiomir i guld skulle funka som dressare
 
Topp