• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger stilpolisen?

Dom:

  • Bra

    Röster: 40 80.0%
  • Anus

    Röster: 10 20.0%

  • Totala väljare
    50

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Fick en idé som jag kände mig tvungen att förverkliga. På extremt kort varsel räddades jag av Wii, och här är resultatet. Själv är jag sjukt nöjd, men vad säger kännarna? Tacky med för matchat? Eller ett kul sätt att få in färg. Nästa gång - limegrönt!

DSCN0448.jpg


DSCN0449.jpg
 

DrDre

Patek
Orange i allmänhet funkar väl bra med alla färger (jag kan inte komma på någon färg som det inte funkar med) och de kombinationer du visar på bilderna är ju väldigt snygga. Sedan kan man väl möjligtvis diskutera en traditionellt designad klocka på organge band, men jag tycker att det funkar bra även om mörkbrunt skulle bli lite mer klassiskt.
 

JayJay

Rolex
Jag hatar att avvika från mängden. Inte så att jag tycker det är direkt smaklöst... MEN i ärlighetens namn tycker jag att resultatet blev lite sisådär. Sorry.
 

DrDre

Patek
Rött och rosa skulle jag då aldrig matcha orange med. Men de är jag.

Ser bra ut :)

Som färger så är det väl inte något problem alls att matcha rött och orange. Se tex:
http://www.colorcombos.com/color-schemes/13/ColorCombo13.html

Å färgerna på tex den här bilden är ju fantastiskt vackra:



Men sedan är ju fråga på vad man ska ha dessa färger? De är ju båda rätt extrema/starka så det gör väl att det kan vara lite ovanligt att man faktiskt gör det i det vanliga livet. Tex röda skor och oranga strumpor bär man ju bara om man jobbar på en cirkus. Orange kavaj och röd slip likaså.
 

babanker

Panerai
Get yo act together boy! Orange crocstrap med orange slips?!?!! Visst, kvinnorna lär ju inte bry sig men du kan få det svårt med bekräftelse av stilpoliserna. Och vi vet ju alla vilket som är viktigast!!

S55PkbI.jpg


Skämt åsido, det mesta funkar om du bär uppdet med självförtroende. Annars blir det bara pannkaka oavsett.

Må väl
 
Får ställa mig på minoritetens sida här. Inte fult men inte jättebra heller. Lite för mycket matchymatchy kan bli lite för mycket tackytacky ibland. Är väl lite mer gammeldags av mig och tycker man skall matcha klocka med skor och bältet.

Sen kanske jag är lite partisk också då jag inte gillar oranga armband. :p
 

Danielle

Panerai
Tycker du verkligen att detta är fult? Jag tycker typiska höstfärger på träden är fantastiska.
Självklart kan det vara fint med höstfärger på träd, men jag pratar om färgmatchningar på kläder.
Jag skulle t.ex inte ta på mig något liknande på dessa bilder, men det finns ju andra människor som vill de. De får dom ha så mycket dom vill, bara jag slipper. ;) Men som sagt, tur att vi är olika. :)

AAZGLTb.jpg

LkqRpNM.jpg
 

DrDre

Patek
Vad har bilder på löv med kläder att göra??

Vi pratade om färger som matchar och vad tycker du löven har för färg?

Sedan håller jag med Danielle att just när det gäller kanske kläder etc så tycker jag väl att, som jag skrev ovan, det är inte så ofta man kanske matchar plagg i dessa färger. Men färgerna som sådana tycker jag passar väldigt bra ihop, och att det mer är en fråga om att väldigt starka färger ofta kan bli lite för mycket på större plagg (tex en kostym) och att de därför kanske gör sig bättre som detaljer som tex en slips.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vi pratade om färger som matchar och vad tycker du löven har för färg?

Sedan håller jag med Danielle att just när det gäller kanske kläder etc så tycker jag väl att, som jag skrev ovan, det är inte så ofta man kanske matchar plagg i dessa färger. Men färgerna som sådana tycker jag passar väldigt bra ihop, och att det mer är en fråga om att väldigt starka färger ofta kan bli lite för mycket på större plagg (tex en kostym) och att de därför kanske gör sig bättre som detaljer som tex en slips.
Skitsnack! Stora starka färger på hela plagg är vad som gäller! Kolla bara på den blå kostymen Django valde i filmen. Less is inte more, more is more.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Första bilen funkar just för att de orangea inslagen är rätt små, dvs slips och armband. När det blir för mkt "yta" som matchar så blir det mer svajigt.
 
Topp