• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ser ni på bilden?

Mattias79

Cartier
Vad kan man säga om dessa bilder? Ser ni något värt att bjuda på? Har någon nån gissning eller info på klockan i mitten på översta bilden med "digital" tidsvisning?

auktion%208%20juni%20019.jpg
auktion%208%20juni%20016.jpg


Tacksam för all hjälp jag kan få.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Allt är väl en fråga om vad du ska ha dem till, om du vill ha dem eller flippa och casha in, men jag skulle fixa mig ett paketpris på Seamastern med svart tavla till vänster på första bilden och Certinan med brun till höger på andra.

Kanske också den "digitala".

Loppis/antikhandel? Priser?
 

jabla

Sarlacc
Vad är det för klocka med extra knappar på vänster sida som man ser med ljusbrun läderrem på andra bilden?
 

Mattias79

Cartier
Jag tänker precis som ni. Svarta omegan, Certinan i guld, kronografen med datumbubblan, alla dessa är intressanta. Dom går på auktion klockan 10:00 i morgon. Ett av få auktionshus där man måste vara på plats för att bjuda. Omegan vill jag köpa till min sambo. Dom andra är jag intresserad på för min egen skull.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Som sagt kronografen från Buler, trevliga seamasters och även en fin Longines med datum klockan 12. Den till vänster om Longines kan också vara kul.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag menade ingen guldcertina (men du får ju bjuda på vad du vill) utan stålisen med lite rolig form.

Sen är det en fin typ turkos tavla på sista nya bilden, i samma låda som en digitalare.

Personligen tror jag att det är svårt att fynda på auktion, i alla fall Omegor som "alla" tror är värda cash. Min uppfattning är att de bästa köpen generellt är "halvkända" märken med intressanta tavlor. De kommer att öka i värde om intresset för vintageur ökar.

Sa siaren Hans.
 

Mattias79

Cartier
Personligen tror jag att det är svårt att fynda på auktion, i alla fall Omegor som "alla" tror är värda cash. Min uppfattning är att de bästa köpen generellt är "halvkända" märken med intressanta tavlor. De kommer att öka i värde om intresset för vintageur ökar.

Jag tror att du har rätt. Mitt hopp står dock till att detta auktionshus inte finns på nätet och ligger mitt ute i obyggden (obygden?). Är man inte på plats kan man inte bjuda. Detta kan dock upphävas av att lekmän ofta värderar gamla ur av kända märken (läs Omega) för högt. Alltså kommer jag sannolikt hoppa av budgivningen vid 900 kr då pöbeln, i tron av att dom gör ett klipp, fortsätter bjuda. Nu när jag tänker efter vore det nästan bättre om publiken bara bestod av klocknördar. Din teori om halvkända märken gäller alltså sannolikt.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Har du möjligtvis en bättre bild på 3e klockan från vänster på nedre raden på första bilden? Tror den kan vara intressant:)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Du må komma med rapport senare!

Uselt väder här, vill också åka på auktion (dåligt väder + uteauktion = fyndläge!).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ag sannolikt hoppa av budgivningen vid 900 kr då pöbeln, i tron av att dom gör ett klipp, fortsätter bjuda.
900kr för alla de uren? :D Lär ju gå för minst 5000kr till någon med ett traderakonto.

Skämt å sidor så lär du knappast få en seamaster för 900kr om det var det som var planen.
 
Topp