• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag ha som första Rolex?

Snårtas

Rolex
Spencer66 skrev:
DW6900MS skrev:
När ni ändå diskuterar Rolex för förstagångsköpare passar jag på att fråga här.
Vad tror ni om denna:
http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=16&w=3

LIte dyr och definitivt hårt polerad om den varit i doktorns händer..
Lite falsk marknadsföring också - "mycket gott skick" och "inga spår av användande" och så är det värsta jätterepan på bezeln!

Är denne klockdoktor något att lita på? Verkar som sagt vara mycket polering...
 

Pleximannen

Cartier
Finns ju de som gärna vill ha det polerat, så det är väl inget fel i det egentligen - smaksak. Som Spencer säger så ser man vad man får, och frågar du om den är polerad så är jag rätt säker på att du får ett ärligt svar.

Jag kan ju tycka att en vintagerolex kan anses vara i mycket gott skick även om den har en repa nånstans, och även om den är polerad, så länge den inte är överpolerad. Men visst... det är rätt subjektivt så man får ju kolla på bilderna och bilda sig en egen uppfattning.

Kan tillägga att jag bara har goda erfarenheter av Doktorn.
 

DrDre

Patek
Snårtas skrev:
Spencer66 skrev:
DW6900MS skrev:
När ni ändå diskuterar Rolex för förstagångsköpare passar jag på att fråga här.
Vad tror ni om denna:
http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=16&w=3

LIte dyr och definitivt hårt polerad om den varit i doktorns händer..
Lite falsk marknadsföring också - "mycket gott skick" och "inga spår av användande" och så är det värsta jätterepan på bezeln!

Är denne klockdoktor något att lita på? Verkar som sagt vara mycket polering...

Jag har aldrig köpt någon klocka av honom men servat en hel del. Och jag fortsätter att vända mig till honom.

Jag tycker väl också att man kan nyansera sin syn lite på polering. Det är ju trots allt så att Rolex också polerar klockor när man lämnar in dem på service, så man behöver ju inte per automatik kanske se på polering som "djävulens påfund".
 
Topp