• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad ska jag köpa för boettöppnare och press??

Peppe

Basic
Hej

Skulle vilja skaffa en boettöppnare för skruvboetter samt en boettpress. Blir däremot tokig när jag läser på kring vad som funkar. Finns ju billiga varianter av öppnare i Jaxa-stil och vissa säger de funkar bra medan andra säger de är kass. Samma sak gäller pressarna.

Jag vill ju ha bra grejer som funkar utan att leva med 50% risk att man förstör klockorna, men vill inte lägga 10 000 heller. Vad har ni som fungerar bra? Vad borde jag köpa?

Tack på förhand :)

Hej

Skulle vilja skaffa en boettöppnare för skruvboetter samt en boettpress. Blir däremot tokig när jag läser på kring vad som funkar. Finns ju billiga varianter av öppnare i Jaxa-stil och vissa säger de funkar bra medan andra säger de är kass. Samma sak gäller pressarna.

Jag vill ju ha bra grejer som funkar utan att leva med 50% risk att man förstör klockorna, men vill inte lägga 10 000 heller. Vad har ni som fungerar bra? Vad borde jag köpa?

Tack på förhand :)
Antar att du läst igenom trådarna om verktyg så vad jag skriver tillför nog inget, men jag haft Kina/Indien-Jaxor och rekommenderar ej, satsa på en beggad äkta Jaxa, bits går att köpa styckvis.
https://www.ebay.co.uk/itm/vintage-...6f66c4b:g:McIAAOSwJPZc5TQO&LH_ItemCondition=4
Glas/boettpress har jag klarat mig med en 200 kronors från Conrad.

Tillbaka
Topp