• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad ska jag köpa för klocka?

joos2

Basic
Hej,

Börjar få lite idé torka,

Max 40 tkr gärna mindre
Ska vara värd o serva, dvs klockans värde ska inte ätas upp av 2 servicear.
Max 41 helst mindre, gillar vintage känsla
Inge fake patina

Mvh

Finns nog lika många åsikter som användare här skulle jag tro. Nytt eller beggat, dykare eller dress osv. Om man tänker nytt med vintagekänsla runt 30k så är det svårt att hitta mer för pengarna än en Tudor Royal 38 kan jag tycka.

Köp något du verkligen vill ha, givet att det är någorlunda överkomligt. Risken annars att du inte blir helt nöjd med alla substituten och bränner en massa pengar på köp och sälj tills du hittat rätt. Egna erfarenheter och det finns nog en och annan ytterligare som kan instämma.

Bra åsikter, är lite kluven, får kolla vidare, testa en seamaster och en 37 spirit igår. Väldigt trevliga klockor. Kanske en pre Bond omega?

@Hed har inte fel i sak. Men testande är en del av glädjen också. Köpa begagnat och flippa vidare leder inte till några större förluster. Men man har väldigt kul på vägen. Fråga @Limeee bara
Håller helt med! Det är kul att testa runt och sålänge man köper begagnat så gör man oftast inga större förluster😃 När man testar runt så kan man fastna för klockor som man aldrig trodde att man skulle tycka om!

Håller helt med! Det är kul att testa runt och sålänge man köper begagnat så gör man oftast inga större förluster😃 När man testar runt så kan man fastna för klockor som man aldrig trodde att man skulle tycka om!
Jo, självklart kul att testa runt och så klart har jag gjort det, ett gäng av dem har fått åka vidare till nya hem, en del funderar jag på om behålla eller sälja. Jag säger till mig själv att jag nog hittat hem nu men osäker om jag tror på mina egna ord... Vi får se.

Så är det! Även omvänt - klockor man är nästan säker på att man ska älska, men när den sitter på armen så känns de helt fel.

Tillbaka
Topp