• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag tänka på när jag leter Explorer 1:a?

emilarne

Cartier
God vilodag på er KS:are!

Efter månader av grubblande över vilken nästa klocka ska bli har jag bestämt mig för en Explorer 1:a, känns som den perfekta klockan för mig. Men problemet är ju tyvärr att jag inte kan ett skit om rolex... :(

Jag tror att det är en 14270 jag ska ha, att den gärna inte ska gå för över 30´ (men är den fin nog kan jag tycka att 40´ är ok)

Men vad ska jag tänka på? vilka år ändrades vad? osv..

Kom på att jag är allergisk mot endlänkar som inte är solida, finns det på 14270?

Tacksam för all hjälp!
 

Sond

Patek
Ska inte vara några problem att hitta en fin Explorer 1 14270 för 30 tkr eller lägre. Är du ute efter en vanlig 14270 skulle jag inte betala 30 tkr. Ska du slanta upp så mycket ska den vara riktigt fin + box och papper. Har du sökt på Chrono24?

I övrigt anser jag att du jagar en fantastisk klocka.
 

emilarne

Cartier
Ska inte vara några problem att hitta en fin Explorer 1 14270 för 30 tkr eller lägre. Är du ute efter en vanlig 14270 skulle jag inte betala 30 tkr. Ska du slanta upp så mycket ska den vara riktigt fin + box och papper. Har du sökt på Chrono24?

I övrigt anser jag att du jagar en fantastisk klocka.

Efter att ha läst tråden Jacob länkade till så förstår jag att jag borde ha skrivit 14270/114270/214270

Tror att jag föredrar 36 mm men måste kanske testa innan jag yttrar mig.. m en i så fall lutar det år en 114270 som har solida endlänkar om jag fattat rätt.

Känns som en klocka man kan ha till allt och vågar man säga...... en keeper :eek:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
God vilodag på er KS:are!

Efter månader av grubblande över vilken nästa klocka ska bli har jag bestämt mig för en Explorer 1:a, känns som den perfekta klockan för mig. Men problemet är ju tyvärr att jag inte kan ett skit om rolex... :(

Jag tror att det är en 14270 jag ska ha, att den gärna inte ska gå för över 30´ (men är den fin nog kan jag tycka att 40´ är ok)

Men vad ska jag tänka på? vilka år ändrades vad? osv..

Kom på att jag är allergisk mot endlänkar som inte är solida, finns det på 14270?

Tacksam för all hjälp!
Intressant m SEL...och undrar givetvis på vilket sätt allergin uttrycker sig.....
Utslag under tånaglarna?;)
 

emilarne

Cartier
Intressant m SEL...och undrar givetvis på vilket sätt allergin uttrycker sig.....
Utslag under tånaglarna?;)

Nää inga utslag.. Men får en våldsam tinnitus och enda medicinen som funkar är en timmes hamrande på en brattekopia jag fått av en polare för massa år sen ( den har inte SEL... Samband?)
 
Topp