• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad ska jag titta efter?

Tjena, jag är tillbaka till klocksökandet efter lägenhets köp. Nu dock med mindre budget för tillfället. Vad ska jag välja om jag vill ha en snygg vintage dresser för max 3.500sek?

Några tips :)?

MvH,
Humper

Re: Sv: Vad ska jag titta efter?

Kolla in Certina DS podium. Inte så mycket vintage men vissa utföranden kan anses som dress. Prisvärt.

------------
The Winder

Vevaren skrev:
Kolla in Certina DS podium. Inte så mycket vintage men vissa utföranden kan anses som dress. Prisvärt.

------------
The Winder
Har faktiskt tittat en del på Certina, men då på Certina DS Caimano. Men vet faktiskt inte vad man ska satsa på.
Jag har ju varit mera insatt på att köpa en vintage och inte en nyklocka med vintagelook, men vad tycker ni?

Omega Seamaster, då blir det aldrig fel.
Ja de har ju en massa riktigt snygga!

Har ni några konkreta annonser som tips också :)?

HumperE3 skrev:
Vevaren skrev:

------------
The Winder
Har faktiskt tittat en del på Certina, men då på Certina DS Caimano. Men vet faktiskt inte vad man ska satsa på.
Jag har ju varit mera insatt på att köpa en vintage och inte en nyklocka med vintagelook, men vad tycker ni?

Omega Seamaster, då blir det aldrig fel.
Ja de har ju en massa riktigt snygga!

Har ni några konkreta annonser som tips också :)?

inhandlade en seamaster från 79 från ebay, fick den för 90 pund (quartz) efter en renovering så är den en trogen dress klocka, kolla på köp o sälj här och håll ett öga på ebay?

mrMyagi skrev:
inhandlade en seamaster från 79 från ebay, fick den för 90 pund (quartz) efter en renovering så är den en trogen dress klocka, kolla på köp o sälj här och håll ett öga på ebay?
Tyvärr verkar de vara ganska tomt på båda ställen, eller om jag söker på fel sätt på ebay.
Vad tycker vi tradera, chrono24 eller de olika svenska auktionssidor?

Tillbaka
Topp