• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska man göra i Rom?

Hejsan!
I dagarna kommer jag att besöka Rom under ett par dagar. Då det är första gången jag åker dit känner jag bara till de mest populära turistresemålen som t ex Vatikanen och Colloseum. Därför vänder jag mig till er :)
Vad tycker ni man skall göra i Rom? Jag besöker gärna klockmarknader, pizzerior och annat härligt! :)
Tack på förhand! //Albert.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Well, eftersom det är första gången så ska du definitivt köra turistprylarna som Colosseum, Vatikanen, Fontana di Trevi, Spagna osv. Dock vill jag starkt rekommendera förköpta biljetter , åtminstone till allt i Vatikanen och bestämmer du dig för en tur upp utanpå Peterskyrkan så ta för Guds skull hissen!
Utöver turistattraktioner kategori 1 rekommenderas loppisen i Trastevere, inte för att den är så bra utan medt för att det är skönt att knalla några km och spana efter fynd. Min främsta rekommendation är saluhallen en bit från Termini, i utkanten av Roms Chinatown. Matporr galore!
Köp Kristina Kappelins bok om maten och människorna i Rom. En mycket bra inspirationskälla!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
EUR
image.jpg
image.jpg

parthenon
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Gå in på Forum Romanum från "sidan" på Via dei Fori Imperiali och köp biljett till Colloseum samtidigt. Använd alltså INTE huvudentrén vid Colloseum/triumfbågen, där är det extremt mycket mer folk.

Ha det så trevligt!
 
Tack för alla tips!

Ska absolut försöka ta mig till Watches In Rome! Alltid kul att kolla lite klockor även fast man inte ska köpa!
Well, eftersom det är första gången så ska du definitivt köra turistprylarna som Colosseum, Vatikanen, Fontana di Trevi, Spagna osv. Dock vill jag starkt rekommendera förköpta biljetter , åtminstone till allt i Vatikanen och bestämmer du dig för en tur upp utanpå Peterskyrkan så ta för Guds skull hissen!
Utöver turistattraktioner kategori 1 rekommenderas loppisen i Trastevere, inte för att den är så bra utan medt för att det är skönt att knalla några km och spana efter fynd. Min främsta rekommendation är saluhallen en bit från Termini, i utkanten av Roms Chinatown. Matporr galore!
Köp Kristina Kappelins bok om maten och människorna i Rom. En mycket bra inspirationskälla!
Okej, ska försöka fixa förköpta biljetter! :)
Blir supersugen på att besöka Trastevere och Termini, verkar underbara båda två. Befinner dom sig långt från centrum?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Tack för alla tips!

Ska absolut försöka ta mig till Watches In Rome! Alltid kul att kolla lite klockor även fast man inte ska köpa!

Okej, ska försöka fixa förköpta biljetter! :)
Blir supersugen på att besöka Trastevere och Termini, verkar underbara båda två. Befinner dom sig långt från centrum?
Termini är centralstationen, Trastevere är stadsdelen på andra sidan Tibern.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har ficktjuvar varit ett problem för er som varit där? Har hört att det skall finnas rätt många i just Rom.


Har varit på en del shady platser i världen och enda stället jag haft en hand i fickan är på bussen från Vatikanen till Termini.

Den är iof känd som 'ficktjuvslinjen'.

Kan vara värt att hålla ett extra öga på prylarna.

Rom är nog annars min favoritstad hittills.
 
I
Har varit på en del shady platser i världen och enda stället jag haft en hand i fickan är på bussen från Vatikanen till Termini.

Den är iof känd som 'ficktjuvslinjen'.

Kan vara värt att hålla ett extra öga på prylarna.

Rom är nog annars min favoritstad hittills.
Låter smart! Ska försöka ha plånbok och Klocka under uppsyn.
Åh vad kul! Är supertaggad på att åka :)
 
Senast ändrad:
Topp