• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vad ska man ha...

vilken


  • Totala väljare
    50

Rulle

Audemars
sitter i valet & kvalet nu när det gäller nyköp...

satt först och tittade en del på den blåa omega AT´n men insåg rätt snabbt att "det bara är en omega" haha

efter att ha kört subc nu ett halvår så har man liksom lagt ribban lite väl högt :(

men sen nu så liknar 116000 lite en at tack vare bezeln och den dära vardagsklocka feelingen...

har en gammal ds podium auto som gärna hoppar på handleden och vill ha nåt liknande !

FAST sen har vi ju den dära jäkla blackbayn... den blåa ser rätt fräsig ut men får en feeling om att snart lär halva sverige ha den på sig med tanke på alla tudors nya ad´s... (snart lika vanligt i som en omega ? haha)



så går man med strömmen och drar en bb eller tar man och kör på en mer udda men snygg rolle ?
skiljer inte mycket i pris egentligen ... bodoni tar ju ca 28 för 116000 och för 8 mindre så får man en BB
Tudor-Black-Bay-Blue-71.jpg
Rolex - Oyster Perpetual.jpg


vad väljer man? (eller för att tala klarspråk, vilken köper man först?)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Av de två, BB:en. Även om jag inte gillar den med blå bezeln, röd är snyggare. Jag har även lite svårt för den där 16000, finns snyggare Rolex. Skulle valt en DJ eller Explorer framför den eller varför inte en 5513?
 

Rulle

Audemars
Tror ernesto kanske var lite ironisk med tanke på att han har den mindre air-kingen å en bb hahaha


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Matic

Breitling
Rollen! Har en blå 116000 i nuläget, som iofs är till salu, men är i mitt tycke en riktigt go klocka.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Tudor BB! Mycket snygg i blått.

Rolexmodellen känns lite nästanklocka tycker jag. Då är DJ eller Explorer1 ett mycket bättre alternativ.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Håller med Apansson. Den blå ATn Skyfall i 38,5mm är klart läckrare än OPn. Skyfall har perfekt storlek, underbar blå teak tavla och ett fint modernt verk. Jag hade gått på ATn.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Av dom två du angivit, går min röst på Rolex…jag tycker den är snyggare helt enkelt.
 
Skulle också gått på AT då jag tycker den är klart snyggast och den är nog dessutom ovanligare än en Rolex om man nu bryr sig om sånt.

Men då den inte fanns i valen så hade jag gått på Tudor.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Tycker personligen Skyfall är snyggare/ovanligare. Men är det absolut mellan de två som du angivit så går min röst till Rollen.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Rolex eller Tudor röstar jag för. Och ska du ha ATn köp för bövelen inte den större modellen, den ser grotesk ut.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
det känns som att en blå BB skulle vara samma som din Sub. Det borde vara mer intressant att köpa något som kompletterar. Jag föreslår således 116000.
Även om det inte verkar finnas med i dina tankar så tycker jag att du bör överväga en 14270 eller en 114270. Eller kanske nya Tudor ranger...
 
Topp