• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska man köpa nu då..?

oscaroscar

Panerai
Var i planerna att köpa nåt skoj i klockväg efter ett par månaders paus. För mina 50k så får jag knappast nåt nytt i dagsläget. Vad hade ni köpt? 50' ska spenderas, gärna Rolex.

Mest sugen var jag på 116610LV men det kan jag glömma nu, 114060 känns lite trist. Har funderat på en 16600 och äldre än så vore också kul men det kanske inte platsar i min budget.

Flumtråd, men ge gärna lite tips på vad för skoj (helst i rolexväg) man kan hitta för 50k nuförtiden!
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Var i planerna att köpa nåt skoj i klockväg efter ett par månaders paus. För mina 50k så får jag knappast nåt nytt i dagsläget. Vad hade ni köpt? 50' ska spenderas, gärna Rolex.

Mest sugen var jag på 116610LV men det kan jag glömma nu, 114060 känns lite trist. Har funderat på en 16600 och äldre än så vore också kul men det kanske inte platsar i min budget.

Flumtråd, men ge gärna lite tips på vad för skoj (helst i rolexväg) man kan hitta för 50k nuförtiden!
En ny Explorer I ligger precis över budget. Kolla på airking och oyster perpetual också.
 

oscaroscar

Panerai
En ny Explorer I ligger precis över budget. Kolla på airking och oyster perpetual också.

Hade en nästan ny explorer I för några månader sedan, kostade mig 38k.
Alla de småklockorna är omotiverande att lägga 50 papp på nu, när man innan nästan kunde få en hulk för samma slantar.
Jag tänker mig lite äldre rolex kanske, mest för jag inte utforskat dem än. Men vad? Och varför?
GMT vs Sub vs SD

Jakobb Ja alltså den är ju grym, hade den för ca ett år sedan, sålde den till en vän. Men störde mig lite på att inte ha datum faktiskt :) Sen så vill jag kanske testa nåt nytt nu, om man t.ex. tar en 16600 i jämförelse - vad missar man då?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En SD tripple six kan du klämma in i den budgeten :) Eller som du var inne på tidigare en vanlig 16600. Bra och gedigen utan datumbubbla. Bara att köra :)

Annars tycker jag nog att en EXP2 med vit tavla och en Speedy skulle göra sig gott som en liten sommarflirt inom din budget :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Som ovan säger en Gmt med tre olika inserts är ju riktigt bra.
Skulle du kunna tälja budget så en SD enl nedan. Den är ju svincool. Tror dock den är svår att få tag i och kanske tokdyr.

image.jpg
 

oscaroscar

Panerai
En SD tripple six kan du klämma in i den budgeten :) Eller som du var inne på tidigare en vanlig 16600. Bra och gedigen utan datumbubbla. Bara att köra :)

Annars tycker jag nog att en EXP2 med vit tavla och en Speedy skulle göra sig gott som en liten sommarflirt inom din budget :)

Kul! :D Varför väljer man triple six framför den vanliga 16600? Vad har de för skillnader?
EXP2an var ju en sån jag blev av med i bedrägeriet jag var med om förra vintern, haha så inte den eller speedy heller (haft 2 redan).

Compiss Varför?

Ni andra; Gmt är ju rätt kul faktiskt, inte ägt 16710an heller, men kan tröttna tror jag. Sub ligger lite närmare hjärtat. AP är en kul idé, men är inte det den modellen som hade mycket strul med verket?
 

Max N S

Omega
Lägg på 10 loppor och köp en beggad HULK. Finns en på chrono för 61, årsmodell: 10 med Box och papper.

Du kan kanske pruta lite smått också.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Presenterade just denna i en tråd som i vanlig ordning låstes. Plockade upp idag - riktigt cool med urverket och en fantastisk byggkvalitet. Ryms inom budgeten. Jag gillar normalt inte dressare, men denna är faktiskt mycket lovande...

Vad tror du om denna?
image.jpg
 
Topp