• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska man köpa?

P-A

Sir Spamalot
Jag har en budget på 15-20k
Vad ska man köpa för det?
Det finns flr mycket att välja mellan!
 

Sond

Patek
Vad har du? Vad vill du ha? Det blir ju i princip omöjligt att svara på utan någon som helst vägledning.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En schysst HEUER skulle passa dig P-A tror jag!

1

0

2
 

P-A

Sir Spamalot
Jag har några gamla Omega, certina, seiko.
Men jag vill köpa något mer rejält.
Jag har kikat på antingen en datejust, kan nog få tag på en gansk billigt.
Eller någon bratte, men de känns ju så jävla stekiga.
kanske en Tudor BB?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har några gamla Omega, certina, seiko.
Men jag vill köpa något mer rejält.
Jag har kikat på antingen en datejust, kan nog få tag på en gansk billigt.
Eller någon bratte, men de känns ju så jävla stekiga.
kanske en Tudor BB?


Där sa du något, en gammal Breitling Chronomat är coolt tycker jag, lagom stekigt och jävligt mycket 80-tal.

0


Eller varför inte en i TT.

0
 
  • Like
Reactions: P-A

BOTL

Panerai
Är du sugen på en Aerospace EVO som får för lite handledstid skicka ett pm, köpt hos AD i Sverige i höstas.
 

P-A

Sir Spamalot
Jag har haft fler klockor som har varit 34mm.
Men det känns verkligen litet.

men allt beror på modell, boett och länk.
Vissa är fantastiska i 36mm och andra är fina i 44mm.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tudor sub med plexi borde gå att hitta (Eventuellt får man kanske senare komplettera med länk, för att inte spräcka budget) inom budget. Rejäl, bra storlek, mycket känsla, klassisk estetik mm. Mest känsla för de pengarna, och svårt att bli besviken på den. En DJ är ganska fjuttig/dressig IMHO. Finns en anledning till att submariners förmodligen är den vanligaste klockan på forumet :)
 

P-A

Sir Spamalot
Tudor sub med plexi borde gå att hitta (Eventuellt får man kanske senare komplettera med länk, för att inte spräcka budget) inom budget. Rejäl, bra storlek, mycket känsla, klassisk estetik mm. Mest känsla för de pengarna, och svårt att bli besviken på den. En DJ är ganska fjuttig/dressig IMHO. Finns en anledning till att submariners förmodligen är den vanligaste klockan på forumet :)

Jag har funderat på det med.
Jag gillar verkligen Tudor.
 
Topp