• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vad ska man tänka på när man säljer sin rolex klocka?

joca

Patek
2-Faktor
HEJ!! allihop ska snart sälja min klocka men jag undrar vad är det som krävs med att sälja sin klocka vilka tillbehör?

Det krävs egentligen ingenting, men självklart ökar värdet om du har kvar alla tillbehör sedan nyköp.

Tänk på att inte släppa klockan innan du fått pengarna, gå inte på den "klassiska överförings-bluffen" som många andra gått på :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Om du skall sälja din klocka, tycker jag det verkar något konstigt att du frågar här vilka tillbehör som skall medfölja klockan.
Du skickar med de tillbehör o s v som medföljde klockan nör du löpte den.
 

wotan

Rolex
Känns som om ngn "ramlat" över en finklocka och nu vill skramla fram det som behövs för att sälja den.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Lite oklar problemformuleringen. @xxx3 har du lust att förtydliga vad du menar?

Om du menar vilka tillbehör som ska följa med vid en försäljning så är det väl (?) samtliga som du har till klockan. Allt annat känns ju lite märkligt.
 

paradis

Audemars
Medlem sedan igår. Inget fel i detta , så länge dom stannar kvar på KS, efter att ha fått frågan besvarat. Har varit ett par såna " stjärnor " dom senaste dagar.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Vi gör såhär, vad är det för klocka du vill sälja samt vad är det för tillbehör du undrar skall följa med eller inte? Och vad precis är det som orsakar frågetecken ang tillbehör? Mest nyfiken, så har du möjligheten att klargöra din suspekta frågeställning för mig och resterande medlemmar genom ett bättre utlägg...
 

noxela

Omega
Ska du lägga upp annons här på KS så krävs det att du har 20 inlägg och varit medlem i en vecka. Men det är kvickt fixat. Vad är det för klocka du ska sälja?
 

JohnDoe

Rolex
Admins, ni kan väl spara xxx ip-nummer. Känns inte helt stabilt det här. Ofullständiga och oklara inlägg på alltför många sätt. Äger man en daytona som man skaffat på lagligt vis har man bättre koll än så här. Det är ju inte en klocka som följer med flingpaketen. Går säkert att tipsa larmtjänst som nog vet om en daytona nyligen fått ny adress. Jag kan förmedla den kontakten med dem. Får de ip kan de sköta resten.....
 

Mr Chance

Kalmar
Admins, ni kan väl spara xxx ip-nummer. Känns inte helt stabilt det här. Ofullständiga och oklara inlägg på alltför många sätt. Äger man en daytona som man skaffat på lagligt vis har man bättre koll än så här. Det är ju inte en klocka som följer med flingpaketen. Går säkert att tipsa larmtjänst som nog vet om en daytona nyligen fått ny adress. Jag kan förmedla den kontakten med dem. Får de ip kan de sköta resten.....
Hört talas om PM?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
11425161_949729821744862_2858484585334971267_n.jpg
 
Senast ändrad:
Topp