• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska ut och vad ska in?

Igge

Panerai
Hej,
Behöver lite hjälp med ommöblering i klocklådan, så frågan är helt enkelt vad ska ut och vad ska i så fall in.
Jag har beslutat att en eller två får lämna och en ny ska in. Om en lämnar är budgeten på ca 50k om två lämnar är den på ca 75k, beror dock lite på vilka som lämnar.

Shoot [emoji106]

7c317e54fb3f1396072e8d3350959724.jpg
 

Sonos

Omega
Jag hade inte kunnat byta bort någon tror jag, tycker det där är en härlig kvadruppel som samspelar grymt bra med varandra.

Varför är du sugen på att göra en switch?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tycker Exp2:an förtjänar att stanna och då kompletterad med en svart tavla så du kan byta mellan vit och svart när så önskas.
Håller med Masterkiller; ut med Tudorn och Subben och in med RO. Rolex i all ära, men om du nu redan har några, varför inte bredda dig? En Panna kanske vore något också..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om man tänker kategorier:
Bad
GMT
Chrono

Alternativ 1:
Du har ju redan en GMT, din 1675, så jag säger ut med din exp ii. Sälj den smidigt via PM till laketwig
Köp därefter en dressklocka för pengarna.

Altenativ 2:
Ut med exp ii och Tudorn. Köp en daytona.

Alternativ 3:
Ut med subben och exp ii och köp en fet dykarklocka.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Kvartetten är redan så KS-approved den kan bli, tre fina sportrolex och en tudor! Forumet kommer att säga day-date in, men jag tycker att du ska strunta i råden och köpa något knäppt som du gillar. Oavsett vilka tre du behåller har du en tillräckligt stabil bas för att kunna ta ut svängarna och slå till på något udda.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Explorern måste ut. gör ingen nytta. gärna mot något mer dressat - men bara om du har användning för det. köp alltid sånt du gillar och kommer använda.
 
  • Like
Reactions: SFS

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ut med tudor & sub. In med speedmaster & sea-dweller plus ett oyster till din gmt.
Eller ut med Explorern & tudorn och in med grey side of the moon.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Stabil kvartett! Som många andra, Exp å Tudor bort. Sen kan du ta ut svängarna med lite äldre finkronograf + findressare!
Krono: Vintage Speedy, Eberhart Contograf, Heuer Autavia...
Dress: Omega Constallation piepan
Med lite flyt har du sen pengar över till service och smågodis
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Svårt val här, din kvartett är stabil som Dr.Alban skulle ha sagt!

EXP II får lämna, in med en DD eller kanske kanske en Master co-axial AT / SM300?:)
 
Topp