• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad skall man ha för klocka?

Charles

Omega
2-Faktor
Hej.
Är på jakt efter en ny klocka.
Skall tåla stryk, friluftsliv, jakt, skogsarbete, vattentät ett måste.
Men skall även kunna användas till kostym om nöden kräver.

Vad skulle detta eminenta forum rekommendera?
Har var inne lite på en Tissot T-touch Expert

/ Charles
 

Norra

Panerai
köp vilken klocka du vill, och lägg till nån tusenlapp eller två och köp en Casio G-Shock vid sidan om.
 

carlanton

Audemars
1025992d1364442561-leather-band-strap-ezm3-please-suggest-sinnezm3_closeup_zps10227351.jpg
 
Då han skriver att han kollat på en Tissot T-Touch Expert, som ligger kring 6500kr så tycker jag att man bör anta att därikring ligger budget och kanske inte börja droppa subbar och ATs som förslag :p

Själv tycker jag verkligen inte att T-Touchen passar i din "kravspec" då den verkligen inte funkar till kostym imo, om du är inne på Tissot skulle jag kanske valt något som PRC200 med safirglas, automatiskt urverk samt kronograf. Och ser ut att funka ypperligt till dina krav. Även vattentät till 200m enl prisjakt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=479422

479422.jpg



Ett annat alternativ i prisklassen är en av mina favoriter, Certina DS Action Diver. En dykarklocka till väldigt bra pris och som inte sticker i ögonen. Vattentät, automatisk, safirglas men tyvärr liiiite mindre passande till kostymen kanske.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=940886

940886.jpg


/Victor
 
Sinn 556 är ju en mångsidig rackare med WR200 meter. Kan dressas upp med fördel på läderband.
Sedan kan jag hålla med Norra ovan om att en billig klocka som beater kan vara motiverat om det är riktigt slitgöra.
Sinn 556 finns att få från runt 6000kr om jag inte missminner mig.
DSC015518-1.jpg
 

Charles

Omega
2-Faktor
Kostym bärs nog inte mer än två / tre gånger per år så det kravet är inte så högt rankat.
Tack för alla tips än så länge
/ C
 

babanker

Panerai
En Seiko SKX009 på jubilee?

Kan du få för runda slängar 1200 riksdaler, tål bra med stryk! Då kan du köpa en fin extraklocka till kostymen.
HmQVw6x.jpg


Må väl,
Philip
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Radar upp några klockor i olika prisklasser:

Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos
Tudor Submariner
Rolex Sub 5513
Omega Seamaster

En ny BB är rätt så billigt, ny. Vet dessutom att Zackarias Dullfiere har en till salu. Den är riktigt fin!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Som det är nu har jag på mig den varannan dag, och det har varit återkommande under ett par månader nu. Det är svårt att inte vilja sätta på sig den klockan!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Sinn 556 är ett väldigt bra förslag. Det bästa i prisklassen, skulle jag säga.

För egen del kostade jag på mer och har burit en Explorer-etta i alla tänkbara situationer under snart tjugo års tid.

Och den påminner ju inte så lite om Sinnen! Sinn är f ö en av mina favoriter. Rekommenderas!

A
 
Topp