• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad skulle du göra?

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har denna skönhet från maj-67. Den låg forfarande kvar i sin box med pristag och allt när jag köpte den för runt 10 år sen.

Meningen var att jag skulle använda den förstås då jag ville ha en vintage automat.

Den ligger fortfarande kvar i boxen. Förmår inte att använda den. NOS och vilande i sin box. Vad göra? Vad skulle du göra?

Funderar på sälja för att köpa annat, blivit sugen på Rolex Datejust. Velar...ska man bryta NOS förbannelsen? :)



Härlig klocka!
Jag skulle använt den, men kanske byta ut lädret mot något annat och spara det på sidan i boxen. Dock måste den in och få en service om du tänkt använda den, för att undvika onödigt slitage på verkdelarna.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag skulle nog inte använda den om den verkligen är riktigt NOS. Har själv inga problem med patina, snarare tvärt om.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är ju synd att låta en sådan vacker klocka bara ligga i en låda utan kärlek! Det är klart du skall använda den!
Som eriksson sa, är det bra om den kan få en service.

Fint årtal också;) En annan kom till världen då!
 

WatchIT

Panerai
Det är ju synd att låta en sådan vacker klocka bara ligga i en låda utan kärlek! Det är klart du skall använda den!
Som eriksson sa, är det bra om den kan få en service.

Fint årtal också;) En annan kom till världen då!


Men då är det ju du som borde ha den ;-) Jag får fundera på hur jag ska göra….
 

keks

Omega
Jag har denna skönhet från maj-67. Den låg forfarande kvar i sin box med pristag och allt när jag köpte den för runt 10 år sen.

Meningen var att jag skulle använda den förstås då jag ville ha en vintage automat.

Den ligger fortfarande kvar i boxen. Förmår inte att använda den. NOS och vilande i sin box. Vad göra? Vad skulle du göra?

Funderar på sälja för att köpa annat, blivit sugen på Rolex Datejust. Velar...ska man bryta NOS förbannelsen? :)



Vacker klocka. Den ska ju användas.

Men om det är av dig eller någon annan kan egentligen bara du svara på. Är det en klocka du tycker passar din livsstil och personlighet? Eller är det en klocka som du tycker är lite kul och hittat till bra pris i gott skick?

Som andra påpekat redan, en service hade rekommenderats innan regelbundet bruk.

Lycka till!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Skulle vilja säga att den dressmodellen (Automat) med datum klockan 5 redan är het!

Det är dock inte alla som gilla 35mm. Det kommer att ändras!
 
Topp