Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta är billigast, lättast, limma muttern med superlim och koka sedan bakboetten och muttern, så lossnar limet (superlim lossnar vid 60-70 gradr) en så stor mutter så det nästan täcker bakbotten och limma med superlim vänta 15-30 minuter. sedan tar du skifnykrln och öppnar med, detta använder jag till klockor med special nycklar att öppna boetter med, funkar suveränt och det blir inga märken, anväd aldrig Jaxa, till annat än bakboetter med skåror. Du bara förstör boetten.Stor mutter + superlim = repfritt!
Nej, det tror inte jag, ser ut precis som Breitlings nyare boetter, t o,m. referens no: A 1493 ser ut som kopia av Breitlings.Jag kanske ser fel men är det inte ett litet spår i lockets kant, då tror jag att det är en tryckboett.
Intressant! Jag har aldrig vågat limma ett boettlock, detta måste testas.Detta är billigast, lättast, limma muttern med superlim och koka sedan bakboetten och muttern, så lossnar limet (superlim lossnar vid 60-70 gradr) en så stor mutter så det nästan täcker bakbotten och limma med superlim vänta 15-30 minuter. sedan tar du skifnykrln och öppnar med, detta använder jag till klockor med special nycklar att öppna boetter med, funkar suveränt och det blir inga märken, anväd aldrig Jaxa, till annat än bakboetter med skåror. Du bara förstör boetten.
Lycka Till!
Vilket nummer på Loctite limmet?Ingen fara bara du använder rätt lim Loctite superlim som nyper direkt, funkar bra!
Hej !Vilket nummer på Loctite limmet?
Jo det är det det är. Jag har provat lite försiktigt med en "klockkniv" men samma där, inget händer. Trodde ni skojade när ni skrev det där om limmet men tydligen inteJag kanske ser fel men är det inte ett litet spår i lockets kant, då tror jag att det är en tryckboett.
Jag är ganska säker på att det är ett sprättlock, lycka tillJo det är det det är. Jag har provat lite försiktigt med en "klockkniv" men samma där, inget händer. Trodde ni skojade när ni skrev det där om limmet men tydligen inte
Du behöver detta för att öppna bakboetten. Se den rödmarkerade bitsen. Det är lätt att slinta så var försiktig och applicera bra med trycka och kontrollerade och mjuka rörelser. Du vill inte göra repor liksom
Så länge det inte är en billig skräpklocka är jag ganska säker på att det är en skruvboett och inte med "sprättlock". Om han försöker använda en boettkniv och bända upp den är det stor risk att han förstör boetten.Jag är ganska säker på att det är ett sprättlock, lycka till
Håller med om att boettnyckel vore optimalt. Skulle dock tippa på att TS ej har detta tillgängligt. Har själv öppnat många lock utan att repa med denna metod, men det kanske har mer med teknik att göra.NejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNejNej.
ALDRIG göra såhär. Har sett så många boetter som är söndertrasade där folk hemma försökt öppna dem med felaktiva verktyg.
Leta upp rätt boettnyckel som passar till den så slipper du problem!
Då får jag be om ursäkt, sorry.Det va en jävla tur jag inte lyssnade på majoriteten av er. För det visade sig att det va ett "sprättlock". God kväll ;-)
Varför göra ett spår för boettkniv om det inte skulle vara " sprättlock"Så länge det inte är en billig skräpklocka är jag ganska säker på att det är en skruvboett och inte med "sprättlock". Om han försöker använda en boettkniv och bända upp den är det stor risk att han förstör boetten.