• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om denna IWC-goding...?

zesj

Omega
Morsning vintagevänner,

Fann detta guldkorn tilltalande: http://www.watchestobuy.com/images/IWC18Goldb.JPG

Går loss på drygt 21k. Beskrivning av objektet saxat från siten finns nedan. Vad tror ni? Är det en hyfsad affär? Inget till synes tokigt med klockan? Tycker mig se att kronan inte är original.

"Here is a vintage IWC in solid, 18k. yellow gold AUTOMATIC WINDING watch measuring a full and larger 35mm. in a 35mm. solid gold case with teardrop lugs. The case is without scratches. The dial dial was expertly refinished and retains the original gold markers and Dauphine hands. You will love the wrist coverage this watch provides-it looks large.The automatic winding caliber 852 movement was just cleaned and is accurately keeping time. Automatic winding vintage IWC watches are in high demand by collectors. You will enjoy wearing this (Shaffhausen) International Watch Company watch!"
 

zesj

Omega
Tack, Aurum. Jag tar till mig ditt råd och hoppar den :).

Det verkar inte helt lätt att hitta den där speciella vintageguldklockan som har det lilla extra...
 
Topp