• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om denna kombinationen (band+klocka)?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Behöver något vattentätt inför dykcemestern till min nya klocka och gillar inte originalbandet som medföljer. Tyvärr har timefactors stängt just nu, annars hade det blivit ett retro rubber, men vad tror ni om denna kombinationen?

full_lume_wp_2_0023_zpse00d6a57.jpg

Mt-KBu3844-187-schwGN20-Uhrenarmband.jpg


(gul tråd. Hoppas jag fick upp rätt bild. Rätt färgbling :) )
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svart nato, go for it!

Band med gula sömmar...matchar säkert fint och blir bra på bild. Men hur blir det IRL? För matchy-matchy? ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@denke
Nej, nato blir det definitivt inte. Det har jag alldeles för ofta. Tänkte köra nåt lite mer vågat. Vill ha nåt i silicon. Är dock rädd att färgen inte matchar och att det blir lite väl mycket med gul tråd. Gillar det i teorin dock.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
@denke
Nej, nato blir det definitivt inte. Det har jag alldeles för ofta. Tänkte köra nåt lite mer vågat. Vill ha nåt i silicon. Är dock rädd att färgen inte matchar och att det blir lite väl mycket med gul tråd. Gillar det i teorin dock.

Man kan väl inte ha Nato för ofta? :D

Jag gillar också att färgmatcha, i teorin. Men när det väl sitter på armen så trivs jag nästan aldrig med det...och gissa vad som åker på istället? :mrgreen:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kommer ta med ett svart nato OCKSÅ, oavsett vad jag köper för gummi till, så du kan koppla av.
:)
 

max

Dancing Queen
Skulle ju kunna plocka ut det röda från tavlan...

IMG_5906.JPG


Annars gillar jag den gula linjen, men det där med silikon gillar jag inte, men det är bara för att det gör så s*tans ont när det drar med håret på armen.
Lite svårt att se på bilden, är klockan gul på dagen också eller är det bara lumeskenet? Ser ju inte riktigt gult ut på fotot och så är visarna grönt sken på så det ser lite svårmatchat ut med en gul söm men är ju alltid svårt med foton. Om tavlan egentligen inte är lika gul som sömmen så röstar jag nej.

Om den är lika gul som sömmen så röstar jag ja alt en röst på att fläska på ordentligt med gult, typ såhär men silikon om det är det du vill ha. Vet inte om det finns men men, bara en tanke

STAT-VIN24-019.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alla tips mottages gärna, då jag är färgblind. Den kanske är mer grön?
Vete 17 vilken färg som blir snyggt att matcha med.
3y6a4uzy.jpg

ne8e2uqu.jpg

Är tacksam för alla tips jag kan få. Det tilltänkta bandet måste dock tåla vatten. Det är hela vitsen med att skaffa ett till.
 
Topp