• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om denna?

Andsan

Rolex
Falsk eller genuine?
En arbetskamrat kom in på mitt arbetsrum och frågade vad jag trodde om denna. Min första tanke var att den var fake men efter att jag kollat lite mer så blev jag lite osäker. Försökte lossa locket med tejp men det gick inte. På måndag skall jag ta med bollen och då bör det gå. Han berättade att han hade en farbror som köpt denna troligen på 70-talet men han hade andra klockor, bl.a guldrolex. Farbrorn var tydligen rätt tät och reste runt i världen. Farbrorn hade sagt att han inte hade någon användning för denna så arbetskamraten hade sedan burit den när han varit ute och sprungit i motionsspåret, men att det var ett tag sedan. Därefter har den legat i byrålådan. Den är märkt 6239 mellan hornen, registered design samt nr 1597680.
Om det är en äkta 6239 är den värd ca 200.000 kr.
Vad tror ni?





/Anders
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Om den där är det den ser ut att vara.... F A N så coolt. Sånt händer ju inte.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Spontant, så känns det inte fel, men det är klart att man blir fundersam när något dyker upp på det här sättet. Men varför inte.

A
 

JayJay

Rolex
Nu ser jag inte bilderna av ngn anledning men förstår ju ändå vad det handlar om för pjäs. Hoppas för din polares skull att den är på riktigt. Önskar att det hade hänt mig.
 

JayJay

Rolex
Nu ser jag bilderna. Jag är verkligen inte hemma på Rolex... speciellt inte vintage (är ju hyffsat snårigt) men den där skulle absolut kunna vara äkta. Ta den till en AD och ta reda på det.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ser fram emot säker fakta, och om det är äkta och allt stämmer...säger bara som någon annan längre upp "sånt här händer bara inte"!!:D
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Om inte han ljuger så har jaag svårt att se att man kunde göra några bra kopior back in the days med automatiskt urverk. It´s the real deal!
 
  • Like
Reactions: Wii
Topp