• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror panelen om denna? Äkta?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Nu undrar jag om min expertpanel här kan hjälp mig ang en klocka inför ev köp..

Jag har slipat sinnet och verkligen försökt kolla men enligt mig är denna äkta.
Medföljer gör även kvitto från tysk återförsäljare, där det ingick service samt att den (tyvärr) är poleras.
Serie nr finns med på kvittot som är stämplat från handlaren.
Så är denna fusk är det väl genomfört..
Står inför köp nu så snabba svar hade varit jättebra.

RHrexgm.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Om priset är för bra för att vara sant så skulle jag backa, ligger priset nära rikt pris då lär man försöka få lite mer bilder kanske, gärna på urverket, men även mellan luggarna för att få en liten bekräftelse på att klockan är äkta. Annars är det väl svårt och ge något 100% svar skulle jag tro.

Edit: är det en U-serie skall den väl ha tritium tavla. kan väl visserligen bytt tavla, så det är väl inga konstigheter.
 

paradis

Audemars
som dom andra säger,BILDER ,på mellan luggarna,från båda sidor + urverket, så enkelt är det,ock det är för ditt bästa..........;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
är det en trusted seller så är det bara och köra! Serienr stämmer med kvittot?! Har du bild där du kan se serienr allså eller vadå?! Det blir svårt att gissa sig fram annars, men som jag skrev så borde den ha tritium tavla om det är en U-serie?! Har den blivit renoverad och finns det kvitto på det...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hur ser man skillnad på tritiumtavla och inte?
Har haft klockan i handen och känt och klämt på den.
Tagit av länken och kollat nr.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Här har du en klockren bild! Lånade bilden av Wille här på forumet! Där det står swiss på den du är sugen på skall det stå swiss-T < 25!!!

image-jpg.36644
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ursäkta att en yngling lägger sig i, men det är alltid kul att lära sig nya saker; om det är en utbytt tavla till Swiss, är det en yngre eller äldre tavla än Swiss T<25? Bara undrar...:)
 

Marckus

Panerai
texten under indexeringen för kl6...Beroende på när tavlan tillverkades finns det olika swiss-markeringar, t ex ''swiss'', ''t swiss t'', swiss t<25'' etc
 

Obeedoobe

Friends of KS
Kopierat från watchuseek:

“Swiss”
luminous material Radium
used until 1960
radioactive

“Swiss T - < 25”
luminous material Tritium
used from 1960 until 1998
radioactive, radioactivity less than 925 MBq (25 mCi)

“T Swiss T”
luminous material Tritium
used from 1960 until 1998
radioactive, radioactivity less than 277 MBq (7,5 mCi)

“Swiss”
luminous material luminova
used from 1998 until 2000
not radioactive

“Swiss Made”
luminous material Superluminova
used from 2000
not radioactive

Mvh
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur ser man skillnad på tritiumtavla och inte?
Har haft klockan i handen och känt och klämt på den.
Tagit av länken och kollat nr.
Tritium slutar lysa och luminova lyser bara när det ljusladdats. :)
Be om ett lume shot. Lyser den inte så är det tritium. :D
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Då är det luminova. Provade lumen när jag kollade på den. Men kan det vara en sen 97-a eller rent av en 98:a? Förklarar rätt många saker.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Så enkelt kan det vara.. Boett tillverkad i december och klockan ihopsatt i januari 98?
En bastard med andra ord! :)
 
Topp