• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker din partner om ditt klocknörderi?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vet inte om detta har varit uppe förut, men vad tycker era respektive om ditt klocknörderi?

Vi lägger ju en ansenlig tid på detta forum, eller letandes på nätet efter info om nästa köp, mötandes okända/kända män för olika transaktioner, ständigt springande på posten.

Här hemma suckas det lite i mellanåt även om förståelsen är rätt god. Börjar till och med komma små krav på att hon nog oxå borde få en Rolex för att göra samlingen komplett...

(när jag skriver detta har jag en klocka på vardera arm - cheap man's winder - så ens nörderi är ju svårt att undvika för de närmsta sörjande)
 
Jag får alltid goda råd och tips när jag frågar vad min käresta tycker, så även om hon inte är intresserad så verkar hon iaf inte missunna mig detta fantastiska nöje. :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Onödigt slöseri med pengar som enligt henne "kan gå till bättre saker" skitsnack! :D
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag får ett skakande huvud & en uppgiven blick.. Har även fått iPad förbud i soffan när det ska kollas film, jag tycker multitasking mellan tapatalk och någon sliskig romantisk komedi är optimal.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag får ett skakande huvud & en uppgiven blick.. Har även fått iPad förbud i soffan när det ska kollas film, jag tycker multitasking mellan tapatalk och någon sliskig romantisk komedi är optimal.
Känner igen det där, alltid lättare genomlida romcom's med lite diskret tapatalkande...
 
D

Deleted member 1265

Guest
Instämmer med flera andra, tyvärr väldigt dålig uppskattning av tjejen!
Men det viktiga är ju att jag är glad!! :D:angel::banghead::greedy::(:facepalm:o_O:pirate::meh::mad::hungry:
 

frere

Audemars
2-Faktor
Hon är helt ointresserad och samtidigt oerhört tolerant.

Min tid på forumet överstiger heller inte hennes på facebook/bloggar/etc.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
I början var hon skeptisk men när jag köpte min första riktiga klocka så tyckte hon att den var vacker, nu vill hon ha en själv i examenspresent nästa år! vi är båda läkarstudenter och eftersom hon tar examen ett år innan mig så hoppas jag att jag cashar in något snyggt ;) då hon kommer jobba ett år som läkare :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Allt har redan sagts ovan.

Likgiltig, suckandes och skakar på huvudet. Får inte ha telefon eller iPad nära när det dags för film m.m. Hon tycker dock att det är kul emellanåt när jag tar med henne ut för att klämma (på klockor). Hinner inte ens fråga längre när jag vinklar upp paddan för att visa en bild. Ibland hinner jag inte ens visa bilden innan hon ger sitt utlåtande vilket oftast är "helt ok" men ett ryckandes på axlarna.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ganska ljummen inställning men ändå intresserad när vi pratar om klockor och jag dryftar idéer. Hindrar mig inte när jag vill bomba iväg x antal tusen på något. Dock så tror hon inte att någon klocka kan konkurrera med min 5513. I viss mån har hon rätt hittills.
 
D

Deleted member 1265

Guest
[quote="easy rider, post: 106885, member: . Hindrar mig inte när jag vill bomba iväg x antal tusen på något.[/quote]

Bomba på!!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Visade en AP för sambon förut som fick dommen "den fulaste jag nånsin visat henne". Blev en uppförsbacke där i argumentationen om AP's coola design

Har tvingat in henne i otal klockbutiker under åren, som hon stått ut med. Så tålamodet finns som tur är :angel:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Visade en AP för sambon förut som fick dommen "den fulaste jag nånsin visat henne". Blev en uppförsbacke där i argumentationen om AP's coola design

Har tvingat in henne i otal klockbutiker under åren, som hon stått ut med. Så tålamodet finns som tur är :angel:
Samma här. Varken RO eller ROO gick hem. :(
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Visade en AP för sambon förut som fick dommen "den fulaste jag nånsin visat henne". Blev en uppförsbacke där i argumentationen om AP's coola design

Har tvingat in henne i otal klockbutiker under åren, som hon stått ut med. Så tålamodet finns som tur är :angel:

Instämmer... AP fick samma utlåtande hemma.

Min fru har främst fastnat för Swatch och jag tror hon jobbar på x antal Swatch = värdet på en Rolex just nu. I övrigt få kommentarer.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Allt har redan sagts ovan.

Likgiltig, suckandes och skakar på huvudet. Får inte ha telefon eller iPad nära när det dags för film m.m. Hon tycker dock att det är kul emellanåt när jag tar med henne ut för att klämma (på klockor). Hinner inte ens fråga längre när jag vinklar upp paddan för att visa en bild. Ibland hinner jag inte ens visa bilden innan hon ger sitt utlåtande vilket oftast är "helt ok" men ett ryckandes på axlarna.

Precis så!

Sen säger hon att jag får köpa vad jag vill, bara jag inte nämner att jag inte har råd med något annat "viktigt".
 
Topp