• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker medlemmarna? RÖSTA

Vilken väljer du?

  • Rolex Sub 5513

    Röster: 38 27.3%
  • Rolex GMT 1675

    Röster: 47 33.8%
  • Rolex Explorer 14270

    Röster: 10 7.2%
  • Omega Speedmaster 861

    Röster: 8 5.8%
  • JLC Reverso Classique

    Röster: 13 9.4%
  • Tudor Black Bay

    Röster: 10 7.2%
  • Tudor Mini-Sub

    Röster: 5 3.6%
  • Tudor Submariner 75090

    Röster: 5 3.6%
  • Cartier Tank Solo

    Röster: 3 2.2%

  • Totala väljare
    139

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vilken klocka lägger du din röst på? Motivera gärna varför du väljer just den.

Let the game begin!
 

Johan M

Cartier
Speedy. Det är helt enkelt den snyggaste klockan som finns. Dessutom har den manuellt uppdrag vilket gör att man får en fin relation med sin klocka då man drar upp den var eller varannan dag.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Vad är premissen?
-Ska den vara min enda klocka?
-Vilken jag skulle välja utifrån de klockar jag redan har?
-Eller vilken klocka jag tycker att du ska välja?
:)

Edit:
-Som enda klocka tar jag 5513. En klassisk sub kan man bära för jämnan.
-Utifrån vad jag har väljer jag en Reverso. Saknar fin dress och kantigt.
-Jag tycker nog att du ska ta en Reverso också. Inbillar mig att det skulle passa dig fint.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad är premissen?
-Ska den vara min enda klocka?
-Vilken jag skulle välja utifrån de klockar jag redan har?
-Eller vilka klocka jag tycker att du ska välja?
:)

Edit:
-Som enda klocka tar jag 5513. En klassisk sub kan man bära för jämnan.
-Utifrån vad jag har väljer jag en Reverso. Saknar fin dress och kantigt.
-Jag tycker nog att du ska ta en Reverso också. Inbillar mig att det skulle passa dig fint.

Bra svar. Bättre än jag hade tänkt mig!

Alla kan fortsätta på samma sätt som mister om ni vill!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gillar wundlander's mall så... Svara gärna efter denna mall, förutom att lägga en röst:

- Ska den vara din enda klocka?
- Vilken du skulle välja utifrån de klockar du redan har?
- Vilken klocka du tycker att jag ska välja?
 

Kairo

Panerai
Konstigt att jag hittils är den enda som röstat på JLC Reverso... Jag tycker de andra alternativen är så mediokra i jämförelse. Sub/GMT är ju hur vanligt som helst, och Explorern har inte ens datum. Speedmastern har alla, och Tudor känns bara tråkigt. Till sist har vi Cartier Tank vs JLC Reverso, och här vinner Reverson lätt. Detta baserat på rent estetiska, men också historiska skäl. JLC tilltalar mig mer (Rotonde- och Rondekollektionerna från Cartier är väldigt fina, men också helt andra klockor).
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Om det var den enda jag skulle köpa och fick välja mellan dessa så Suben. Annars har jag alltid velat ha en JLC av någon sort.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Tråkigt partisk, men den får inte många dagar i lådan.
Med det sagt, jag vill verkligen ha en fin 1675.

6tzEmpm.jpg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Vad har du idag? Står mellan Sub och GMT för mig, både är allround klassiker och riktigt snygga. Men hade kört 1675! (I fräscht skick!)
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
- Ska den vara din enda klocka?
- Vilken du skulle välja utifrån de klockar du redan har?
- Vilken klocka du tycker att jag ska välja?

- 5513/1675, hade personligen valt 1675 pga datum och aningen mer unik och möjlighet att byta insert. Att 5513 är estetiskt mer lockande pga den harmoniska tavlan får komma i andra hand.
- Jag hade valt en reverso GT personligen.
- Känns som att du har en lite dressig stil med tanke på trådarna du startat. Antingen fortsätter du i den linjen med klockan, isåfall tycker jag reverso. Eller så använder du klockan till att bryta av en dressig stil, isåfall 1675 eller 5513, beroende på om du vill ha datum och lite färg eller harmoni.
Sett till vad du har i samlingen så är den relativt dressig tycker jag. Därav skulle jag i din sits kompletterat med 1675/5513 och ha de klockor som finns i samlingen som dressiga substitut. Vill du gå längs den gyllene medelvägen så är det explorer som gäller tycker jag.
 
Topp