• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni att jag borde ha för klocka?

regnguden

Rolex
2-Faktor
God morgon alla KS:are!
Nu sitter jag här och funderar över om man borde köpa en "ny" klocka, och därför frågar jag om lite input i och med att detta forum är fyllt av kunskap.
Så hur ser speckraven ut då? De ser ut som följer:
Utseende: Svart eller mörkt blå tavla, tänk dykare eller en hybrid (typ Aqua Terra)med länk, men där klockan gärna får funka på NATO och andra tygremmar
Storlek: Max 42mm (större blir för stort, men överraska mig med bra boettformer och luggar som inte gör att den bär för stort så ska vi nog fundera på saken)
Komplikationer: Söker inte något specifikt även om vissa kronografer blir för plottriga, så kör på med allt ni hittar
WR: Minst 100m, man vill ju plaska med den då och då
Budget: 20 till 30.000 (viss stretch kan finnas med lite mer sparande)

De klockor som varit i tankarna är främst Omega SMP (predictable choice) samt uppstickare i form av lite olika Sjöö & Sandström (beggad Landsort som kanske blir för stor, Royal Steel, den nya Worldtimern)
 
Satsa på den här; den uppfyller alla dina förväntningar och mer därtill. Gör sig bra på länk, läderrem eller NATO. En klocka som är oslagbart all-round och som fungerar lika väl till kostymen som på stranden under semesterresan.

Vänligen
Forumets undersköterska

image.png
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Satsa på den här; den uppfyller alla dina förväntningar och mer därtill. Gör sig bra på länk, läderrem eller NATO. En klocka som är oslagbart all-round och som fungerar lika väl till kostymen som på stranden under semesterresan.

Vänligen
Forumets undersköterska

image.png
Jo, har funderat lite åt det hållet, farsan har den gamla med 2500-verk och den är underbar, så jag kan bara tänka mig hur den är i verkligheten med teaktavlan och 8500-verket :)
 

Tassoli

Omega
Sinn 104 sitter otroligt fint på Nato.
41x47,5mm
20mm luggar
200m
Kanske lite mer "tool" än du är ute efter men tycker man kan klä upp den på samma sätt man klär upp en superocean :)
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    67.1 KB · Visningar: 86

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Satsa på den här; den uppfyller alla dina förväntningar och mer därtill. Gör sig bra på länk, läderrem eller NATO. En klocka som är oslagbart all-round och som fungerar lika väl till kostymen som på stranden under semesterresan.

Vänligen
Forumets undersköterska

image.png

Jag stack mig precis i ögat med en gaffel. På med länken eller ett läder. Den där klockan förtjänar bättre.
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Är i exakt samma sits som du, tänkt på samma klockor och velat fram och tillbaka. Kolla in datejust 36mm ref 116200, ligger hyffsat inom budget om du stretchar på den lite :)

(Bild stulen från internet)
DSC03600_zpsafde171b.jpg~original
 
Jag stack mig precis i ögat med en gaffel. På med länken eller ett läder. Den där klockan förtjänar bättre.

Haha, ja, du har nog rätt :) Tyvärr är jag ju en hopplös NATO-nörd som inte gillar länkar, älskar komforten och mångsidigheten med nylonremmarna så jag kör med NATO till det mesta. Vi får se; en mörkbrun läderrem på viklås skulle ju passa fint också.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Haha, ja, du har nog rätt :) Tyvärr är jag ju en hopplös NATO-nörd som inte gillar länkar, älskar komforten och mångsidigheten med nylonremmarna så jag kör med NATO till det mesta. Vi får se; en mörkbrun läderrem på viklås skulle ju passa fint också.

Vänligen
Forumets undersköterska

Det här ser ju inte så otrevligt ut alls.
23113422103001-30-large.jpg
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Är i exakt samma sits som du, tänkt på samma klockor och velat fram och tillbaka. Kolla in datejust 36mm ref 116200, ligger hyffsat inom budget om du stretchar på den lite :)

(Bild stulen från internet)
DSC03600_zpsafde171b.jpg~original
Tack för förslaget, men har valt att släppa DJ för att de i mitt tycke blir lite väl dressiga, och en dressklocka har jag redan :)
 
Topp