• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om Chopard Mille Miglia?

Zagato1

Omega
Kom på att jag inte läst något på forumet om Chopards klockor. Själv tycker jag att deras Mille Miglia serie är riktigt snygga klockor som dessutom matchar mitt intresse för Italienska sportbilar.
Därför ställer jag frågan i rubriken till er som kan klockor mycket bättre än mig.
 

fredrik

Omega
Ditt namn (Zagato) avslöjar helt klart ditt intresse :-D.
Mille Miglia serien är lyckad och jag har den på min önskelista. Dock så har där alltid kommit andra klockor före liksom.
 
V

Viggen

Guest
Vet inte om jag kan mer om klockor än dig. Själv vet jag ingenting om Chopard. Jag gjorde en sökning på google nu, och Mille Miglia-serien har en del riktigt snygga modeller. Exempelvis denna Gran Turismo Alfa Romeo. Gillar de röda markeringarna i klockan och på visarna. :)
 

Bilagor

  • chopard-mille-miglia-gran-turismo-xl-alfa-romeo-watch.jpg
    chopard-mille-miglia-gran-turismo-xl-alfa-romeo-watch.jpg
    25.3 KB · Visningar: 968

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar dem, de verkar även ligga i bra prisläge - men de verkar väldigt svårflippade om man tröttnar.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
daviden skrev:
Jag gillar dem, de verkar även ligga i bra prisläge - men de verkar väldigt svårflippade om man tröttnar.

+1
Med andra ord köp beggat, eller om du ändå köper nytt så får du se till att inte tröttna på den eller om du tröttnar vara beredd på rejäl förlust...
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Kommer ihåg när man bläddrade i Registry Dupont på 90-talet och såg Chopardannonser. Redan då nickaed jag gillandes om dom.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar dem också! Letade ett tag efter en begagnad vilket jag tror är det smartaste köpet med tanke på värdeminskning, om det inte är en keeper vill säga. Klart du ska ha en! :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
I somras var det en till salu på gamla TTT. Tyckte då att den var riktigt cool men någon hann knipa den. Snyggt band också.

Inte min bild så vill ägaren ha bort den så säg till.
 

Bilagor

  • IMG_3298.jpg
    IMG_3298.jpg
    76.1 KB · Visningar: 367
Topp